Social 25 Mai 2009 13:30
Echipele care au lucrat pentru "clientii" Jurnalul National, deputatul Adriana Saftoiu, Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism si Kaspersky Lab au castigat locul intai la cea de-a IX-a editie a concursului Olimpiadele Comunicarii, potrivit organizatorilor.

Premiul cel mare la proba "Advertising" a fost castigat de echipa "Moartea domnului Radulescu", compusa din Raluca Diaconu, Alina Marin, Oana Cazan, Ioana Craescu si Adrian Radulescu. Toti cei cinci tineri sunt absolventi ai Facultatii de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, iar in prezent fac master in domeniul comunicarii, publicitatii si relatiilor publice. Cei cinci au primit ca brief, de la "clientul" Jurnalul National, realizarea unei campanii care sa imbunatateasca perceptia despre "Editia de colectie" in randurile publicului matur (18-54 ani).

Ca in fiecare an, cea mai mare concurenta la Olimpiadele Comunicarii s-a inregistrat la proba de Advertising - 49 de echipe inscrise in competitie, dintre care doar zece au ajuns in finala. "M-am inscris la proba Advertising pentru ca am vrut sa-mi demonstrez, in primul rand mie, ca pot realiza o performanta si la aceasta proba, care, dupa parerea mea, este cea mai grea si cea mai distractiva. M-am inscris si anul acesta pentru ca in momentul de fata sunt somer si imi caut un job si, de ce nu, sa ma distrez. Anul trecut am reusit sa imi gasesc un loc de munca dupa Olimpiadele Comunicarii, dupa ce am castigat locul intai la Comunicare Institutionala si am primit, culmea, un post de copywriter la Rockmedia. Vin aici an de an, pentru ca in fiecare an am vrut sa-mi demonstrez ca pot face fata inca unei provocari, iar daca asta o sa-mi aduca angajarea, cu atat mai bine", a declarat Adrian Radulescu, unul dintre studentii care au castigat premiul intai la proba "Advertising".

Stefan Chiritescu, unul dintre membrii juriului de la proba Advertising, a spus ca majoritatea campaniilor pe care le-a vazut in cadrul Olimpiadelor Comunicarii nu sunt fezabile din mai multe motive. "Implementarea campaniilor e discutabila. In primul rand, este vorba de bani. Este imposibil sa faci trei spoturi TV cu 100.000 de euro. Apoi, mai e si posibilitatea logistica de a pune in practica anumite aspecte. A fost, de exemplu, o echipa care a avut o campanie care implica si un balon, iar treaba cu ridicarea unui balon nu e chiar atat de simpla", a spus Chiritescu, Head of Planning la BBDO Romania.

Echipa "Bigger Heads", care a avut de rezolvat brief-ul dat de Adriana Saftoiu, a castigat premiul intai la proba "Comunicare Politica". Cei cinci tineri din echipa "Bigger Heads" sunt Andrei Iordache, Andrei Vladucu, Aurelia-Valentina Ivan, Nicolae Biea si Oana Bors. Provocarea pe care le-a lansat-o Adriana Saftoiu a fost realizarea unei campanii in urma careia numele si imaginea ei sa fie asociate cu cele ale unui sustinator activ al introducerii obligativitatii votului.

Pana sa ajunga in finala, concurentii au avut parte de provocari pe cat de reale, pe atat de diverse din partea "clientilor". La proba Comunicare Politica au fost 10 echipe finaliste, iar printre "clientii" pe care i-au primit ceilalti concurenti s-au mai numarat si presedintele Camerei Deputatilor, Roberta Anastase, europarlamentarii Corina Cretu si Ramona Manescu, deputatul Attila Korodi si ministrul pentru Relatia cu Parlamentul Victor Ponta.

Echipa "PRchers", cea care a lucrat pentru "clientul" Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT), s-a clasat pe locul intai la proba Comunicare Institutionala. Miruna Meirosu, Alexandru Costin Mares, Andra Maria Mociofan, Corina Madalina Munteanu si Ioana Cucu sunt cei cinci tineri care au primit ca brief de la ANAT provocarea de a face o campanie care sa duca la cresterea numarului de turisti pe litoral.

La proba Comunicare Institutionala au ajuns in finala 11 echipe, iar "clientii" au fost ministere, agentii de stat si alte institutii publice. In aceste conditii, campaniile cerute la aceasta proba au vizat interesul public, echipa care a "lucrat" pentru Ministerul Educatiei, de pilda, primind urmatorul brief: "Realizarea unei campanii de constientizare si sensibilizare a parintilor cu privire la segregarea in scoli, fenomen care ii are va victime pe elevii romi. Se urmareste obtinerea sprijinului lor penru combateresa segregarii prin educatia incluziva".

Echipa "5O'clockTeaM", care s-a ocupat de provocarea lansata de Kaspersky Lab (producator si distribuitor de sisteme de securitate pentru PC), a castigat marele premiu la proba "Relatii Publice". Roxana Simona Condrut, Anca-Elena Amariei, Bianca Coman, Carmen Rusu si Daniela-Gabriela Anton sunt cei cinci tineri care au avut de facut, pentru Kaspersky Lab, o campanie de informare a parintilor privind necesitate unor aplicatii de filtrare (control parental) a continutului internet/TV online si restrictionarea accesului copiilor la programele neadecvate varstei lor.

La proba Relatii Publice au ajuns in finala 13 echipe, care au lucrat pentru "clienti" precum Tuborg Romania, RBS Bank Romania, Raiffeisen Bank, Coca Cola HBC Romania, BCR, Petrom sau Fundatia Sensiblu. Cerintele "clientilor" pentru echipele finaliste au fost, in general, sa realizeze o campanie cu scopul de a obtine sau de a mentine increderea publicului important pentru companiile respective.

La cea de-a noua editie a Olimpiadelor Comunicarii s-au inscris 600 de studenti sau masteranzi, iar in finala competitiei au ajuns 225 de tineri, reprezentand 45 de echipe la toate cele patru probe: Comunicare Politica, Relatii Publice, Advertising si Comunicare Institutionala. Festivitatea de premiere a avut loc vineri seara, in Capitala.

Competitia Olimpiadele Comunicarii este un proiect anual al Asociatiei de Comunicare Ethos. Evenimentul a fost distins, de-a lungul timpului, cu cinci premii de excelenta in domeniul comunicarii si al relatiilor publice.

Evenimente similare cu Olimpiadele Comunicarii se desfasoara si la nivel european. Printre acestea se numara AdVenture, initiativa a Asociatiei Europene a Agentiilor de Comunicare, care se adreseaza studentilor din institutiile academice membre ale European Foundation for Commercial Communications Education (EFCCE).

La editia de anul acesta, echipa "Spot Lights", formata din patru studenti ai Facultatii de Jurnalism si Stiintele Comunicarii din cadrul Universitatii Bucuresti, a reusit performanta de a se clasa pe locul doi din cele 56 de echipe participante. Adrian Mutescu, Elena Marin, Andreea Mateescu si Raluca Nicolae sunt cei patru tineri care au facut parte din echipa care a reusit sa devanseze facultati ale unor tari cu traditie in domeniul advertising-ului, precum Marea Britanie, Germania sau Olanda. Cei patru studenti l-au avut alaturi pe Sorin Psatta, profesorul la Facultatea de Jurnalism, cu o experienta de peste zece ani in domeniul publicitatii. Selectia finalistilor la Ad Venture a avut loc pe 15 mai, in cadrul Conferintei Anuale a EFCCE, desfasurata la Viena.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.