Social 23 Martie 2009 11:21
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, sambata, la Craiova, ca numarul de 12.000 de lucratori din cadrul societatii CFR amenintati cu disponibilizarea nu este ultima cifra stabilita de minister, precizand ca negocierile cu sindicatele feroviare nu s-au incheiat.

"Noi am purtat mai multe discutii cu sindicatele din CFR. Vad ca dumnealor acum au vrut sa faca publica aceasta chestiune, nu stiu de ce, pentru ca eram in cursul unei negocieri. Cifrele care au aparut acolo erau niste cifre care au reiesit dintr-un program de restrucurare pe care l-au facut companiile. Sigur ca o astfel de chestiune se negociaza cu sindicatele, nu numai cu sindicatele se negociaza, ci si cu Ministerul de Finante, pentru ca astfel de lucruri implica si anumite costuri. Urma sa continuam discutiile. Dansii au vrut sa faca publica chestiunea asta nu stiu din ce motiv, asa, ca cifrele urmeaza sa mai fie discutate. Banuiesc ca ideea a fost ca la cifra noastra, de vreo 12.000, ei sa vina cu cifra de zero si sa pornim de aici discutiile”, a spus ministrul, potrivit NewsIn.

Berceanu a mai precizat ca exista un program de restructurare prin care societatile feroviare au la dispozitie mai multe posibilitati de a nu-si trimite acasa salariatii. "Sunt tot felul de activitati care pot fi reluate cu fosti angajati CFR care acum sunt externalizate. Pot sa faca si dansii, cum au facut si alte sindicate, niste societati comericale sindicale care pot sa faca curatenie in vagoane sau, stiu eu ce, lucruri de genul asta, pe baza de contract, sa absoarba o parte din angajatii disponibilizati din activitatea de baza", a afirmat el.

Ministrul Transporturilor a subliniat ca nu este interesat sa disponibilizeze personal, dar ca trebuie gasita o formula ca societatile din cadrul CFR sa se incadreze in buget. "Pe mine, nu neaparat ma intereseaza un numar de personal care sa fie disponibilizat. Pana la urma, poate sa nu fie disponibilizata nicio persoana de nicaieri, ma interseaza sa gasim o formula ca societatile de CFR sa se poata inchide contabil in sumele de anul asta”, a spus Radu Berceanu.

El a mai declarat ca CFR primeste subventie de la stat, dar ca banii se duc in fondurile salariale. "CFR Calatori are o subventie de la stat, care e o subventie mare, de aproape 900 de milioane de lei noi si cu incasarile pe care le mai au si asa mai departe, si cu aceasta subventie consistenta, si cu sumele tot de la stat, de la bugetul de stat care sunt pentru transferuri, pentru investitii, sa aiba un plan pe anul asta, un buget de venituri si cheltuieli care sa se inchida, platind si CAS, si taxa de utilizare a infrastructurii, platind si curentul electric pe care il consuma pe liniile electrificate la cei care furnizeaza energie electrica, nu un program pe care tot ce reusim sa avem la dispozitie sa bagam in salarii si dupa aia nu platim curentul electric", a spus ministrul.

Potrivit lui Berceanu, societatile din CFR au circa un milliard de lei noi datorie numai la electrificare. "La ora actuala, societatile din CFR au vreun milliard de lei noi datorie numai la electrificare, au datorii intre ele si asa mai departe, au datorii catre furnizori. Nu putem sa discutam in termenii in care toata lumea sa ne dea si noi sa cheltuim totul pe salarii, ca atunci nu se mai inchide. Eu am discutat aceste lucruri cu ei si ei au acceptat, sa zic asa, ca trebuie facut ceva ca societatea sa fie o societate nu asa oricum, o societate pentru care noi toti platim taxe si impozite, TVA si, din toate taxele astea care se strang si care formeaza bugetul de stat, noi sa le dam ceferistilor niste bani asa ca ei sunt ceferisti si trebuie sa primeasca", a mai spus ministrul, adaugand ca CFR primeste subventii foarte mari, "dar lor niciodata nu le ajung". "Eu, daca aveam inca 900 de milioane, faceam drumurile nationale boboc sau o foarte mare parte dintre ele”, a mai afirmat Berceanu.

Demnitarul a mai spus ca, in ultimul an si jumatate, in cadrul societatilor feroviare s-au facut mai multe angajari care nu sunt explicabile. "Sunt subventii la CFR, bun, dar mai departe trebuie sa faca si ei ca lucrurile sa fie la un nivel onorabil, mai ales ca, ce salarii si ce numar de personal aveau acum doi ani si ce salarii si ce numar de personal au acum, si nu exista nici o explicatie pentru marirea de s-a produs intre timp, ba din contra, ar fi trebuit sa scada niste cifre intre timp, pentru ca s-au mai cumparat niste rame noi care necesita mai putina intretinere, au altfel lucruri pe acolo tehnice care inseamna mai putin personal auxiliar, si nu mai mult”, a subliniat ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a anuntat, vineri, sindicatele ca va reduce numarul personalului in sistemul feroviar cu 12.139 la toate cele trei companii CFR, astfel la CFR Marfa cu 5.949, la Calatori cu 2.545 si la Infrastructura cu 3.536.

Potrivit informarii, programul de restructurare al sistemului feroviar trimis vineri de catre Ministerul Transporturilor si Infrastructuri organizatiilor sindicale reprezentative prevede reducerea numarului de personal cu 12.139 pe intreg sistemul feroviar, astfel 5.949 la CFR Marfa si filialele ei, 2.545 la CFR Calatori si filialele, 3.536 la CFR SA si filialele ei , iar alti 109 salariati din cadrul SAAF, SFT, AFER si CENAFER .

Reducerea de personal se va face prin desfiintarea unor subunitati si restrangeri de activitate prin inchiderea unor sectii de circulatie neinteroperabile, diminuarea numarului de subunitati (statii de cale ferata, Sectii L, Sectii CT, districte L si CT , Regulatoare de Circulatie), reducerea numarului de tren kilometru prin anularea de trenuri de toate rangurile cu 9.000.000 tren km .

De asemenea, vor fi desfiintate si centrele de productie de marfa, vor mai fi inchise si unele sectii de circulatie, va fi redus numarul de statii tehnice si de triaj, va fi inchis traficul de marfa al unor statii de cale ferata, se vor desfiinta unele revizii de vagoane si vor fi diminuate posturilor din centralul societatilor si centralul sucursalelor 1-8.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.