Angajatii de la Fabrica de Avioane din Craiova continua, vineri, protestul declansat in urma cu o zi, cerand in continuare demisia directorului fabricii, transmite NewsIn.
Conform liderului de sindicat al Avioane SA, Victor Peta, vineri dimineata, peste 150 de angajati nu au intrat in fabrica si au ramas in fata unitatii, cerand in continuare demisia directorului societatii, Anatolie Boldisor. "Sunt mai putine persoane decat ieri in fata fabricii, dar greva continua si azi. Ieri s-a semnat un contract cu Ministerul Apararii prin care fabrica de avioane urmeaza sa livreze catre minister anumite produse. Nu este vorba de avioane, iar contractul asigura salariile doar pe termen scurt. Totusi, valoarea contractului semnat ieri permite achitarea salariilor restante din lunile august si septembrie“, a declarat Victor Peta.

Acesta a mai spus ca singurii angajati care nu participa la greva sunt cei de la Sectia Calitate si Comercial, care trebuie sa asigure derularea contractului pe care Fabrica de Avioane il are cu SABCA Belgia, pentru componente de Airbus A 330 si A 340.

Liderul de sindicat a precizat ca directorul societatii, Anatolie Boldisor, le-a spus ca nu-si va da demisia, in ciuda presiunilor grevistilor. Totodata, Victor Peta a declarat ca greva va continua si luni.

Angajatii de la Avioane Craiova nu si-au primit salariile de doua luni. Joi dimineata, salariatii au declansat un protest spontan, peste 600 din cei 680 de angajati ai fabricii protestand in curtea societatii si cerand demisia directorului general, Anatolie Boldisor, pe care il considera vinovat de situatia in care a ajuns societatea.

Negocierile dintre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) si Aero Vodochody pentru privatizarea Avioane Craiova au esuat, societatea craioveana urmand sa fie relansata la privatizare. Presedintele AVAS, Teodor Atanasiu, a declarat, saptamana trecuta, ca Avoiane Craiova este in proces de reevaluare, iar, in momentul terminarii acestuia, AVAS va anunta reluarea procesului de privatizare. La sfarsitul lunii septembrie, AVAS a anuntat ca va publica oferta de vanzare pentru Avioane Craiova cel mai tarziu pe 20 octombrie.

Decizia Autoritatii de a relua privatizarea Avioane Craiova a fost luata ca urmare a expirarii termenului de valabilitate a ofertei pentru SC Avioane Craiova S.A., fara ca Aero Vodochody sa fi acceptat clauzele contractuale propuse de Autoritate, potrivit unui comunicat al institutiei. Potrivit Autoritatii, constructorul ceh de aeronave a dorit inserarea unor clauze contractuale care au excedat cadrul legal existent si oferta AVAS si nu au putut fi luate in considere de Autoritate. Aero Vodochody dorea garantarea de catre statul roman ca, intre data semnarii contractului si data transferului dreptului de proprietate, Avioane Craiova SA nu va intra in faliment si realizarea de catre AVAS, intre data semnarii si data finalizarii, a unui program de restructurare, cu disponibilizari colective de personal. De asemenea, compania ceha dorea despagubiri pentru ceea ce va gasi in societate care sa mearga pana la 50% din pretul oferit.

Reprezentantii Aero Vodochody au declarat printr-un comunicat de presa ca erau interesati de prelungirea termenului de valabilitate al ofertei de vanzare a Avioane Craiova, care ar fi reprezentat una dintre posibilitatile pe care AVAS ar fi putut sa o ia in consideratie. Acestia sustin ca in timpul negocierilor nu au cerut niciodata nimic care sa fie in contradictie cu legile in exercitiu sau cu procedurile licitatiei. Reprezentantii companiei cehe precizeaza ca garantiile intre data semnarii contractului si data transferului dreptului de proprietate reprezinta elemente standard in continutul unui contract de achizitii, chiar si in cazul vanzarii unei companii profitabile. Acestia mai spun ca existenta contractului, ca parte a caietului de sarcini inca de la inceputul licitatiei, reprezinta o declaratie incorecta.

Societatea Avioane Craiova (ACV) a fost infiintata in anul 1972, avand ca principal domeniu de activitate constructia si reparatia de aeronave si nave. ACV este unicul producator de aeronave de tip militar din sistemul industriei aeronautice romanesti si al avionului de scoala si antrenament IAR 99 SOIM, compatibil cu standardele NATO, destinat Fortelor Armate Romane.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.