Ministerul Afacerilor Externe, in cooperare cu MIMMCTPL a anuntat ieri ca va derula, intre 28 septembrie si 9 octombrie, o campanie de diplomatie publica in Italia, pentru a arata ca sunt mai multe lucruri care ii leaga pe italieni si pe romani decat cele care par sa ii separe.

MAE a lansat acest anunt, chiar in ziua in care a inceput procesul romanului de etnie roma Romulus Mailat, acuzat de uciderea Giovannei Reggiani, fapta care a starnit un val de indignare si repulsie fata de romani, in randul italienilor.

Pentru a da macar un strop de valoare imaginii Romaniei, mult afectata de evenimente precum cel in care a fost implicat Romulus Mailat, MAE a investit 350.000 de euro, in "Campania Piazza di Romania", care se desfasoara la Milano, Torino si Roma, sub sloganul "Romania: un mondo da scoprire" ("Romania: o lume de descoperit").

"Abordarea noastra a fost sa cream evenimente la care sa vina deopotriva italieni si romani si prin care sa scoatem la lumina - <sa descoperim> dupa cum spune sloganul nostru - acele lucruri care ne leaga. Vrem sa aratam ca italienii si romanii sunt asemanatori, au valori comune, au gusturi comune, pot impartasi bucurii si se pot emotiona la fel la un spectacol de calitate. De aceea, majoritatea evenimentelor noastre au loc in piete publice, acolo unde italienii obisuiesc sa socializeze. Titlul campaniei este Piazza di Romania, tocmai pentru ca umplem piete reprezentative din Italia cu evenimente reprezentative pentru Romania", a declarat Oana Marinescu, director general de Comunicare si Diplomatie Publica in cadrul MAE, coordonatorul proiectului.

Astfel, pietele celor trei orase italiene vor fi invadate, timp de mai bine de o saptamana, de arta si cultura romneasca. La proiect au fost invitati sa participe muzicieni cunoscuti precum Sistem si Damian Draghici, creatoarea de moda Doina Levinza, artisti populari si actorii companiilor de teatru Masca si Tandariaca. Dar vor avea loc si alte evenimente dedicate culturii romanesti, cum ar fi prezentarea mult-premiatului film, "California Dreamin' (neterminat)", regizat de Cristian Nemescu.

Un alt eveniment important al campaniei diplomatice sustinuta in Italia il va constitui Forumul oamenilor de afaceri romano-italieni, organizat in colaborare cu UNIMPRESA – cuprinde societatile cu capital italian din Romania – asociatie care a contribuit financiar la acest proiect, in semn de recunoastere a rolulului pe care il are societatea romaneasca pentru dezvoltarea afacerilor lor.

De altfel, in cadrul conferintei de presa organizata de catre MAE, presedintele UNIMPRESA, Marco Rondino, a apreciat faptul ca oamenii de afaceri romani si italieni trebuie sa colaboreze si mai mult pentru a incuraja schimburile economice dintre cele doua tari.

"Sloganul acestei campanii, <Romania, o lume de descoperit>, este paradoxal daca ne gandim la schimburile importante care exista intre cele doua tari. In acest moment, in Italia locuiesc peste 850.000 de romani care aduc 1,2 % din PIB-ul Italiei. De asemenea, si in Romania exista oameni de afaceri italieni care investesc aici, valoarea schimburilor economice ridicandu-se la suma de 12 miliarde de euro. In ciuda acestor relatii, se pare ca italienii nu cunosc Romania si valorile importante ale acestei tari”, a declarat Marco Rondino.

MAE nu se asteapta la rezultate spectaculoase in randul societatii italiene in urma acestei campanii, "pentru ca este dificil sa schimbi comportamente" intr-un timp scurt, dar asteapta cat mai multe raspunsuri pozitive din partea administratiei locale din Italia, a italienilor de rand, dar si a comunitatii romane stabilite in Peninsula, dupa cum a explicat directorul de comunicare al MAE, Oana Dobre.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.