Principalele valori ale generatiei tinere din Romania sunt familia, implinirea de sine si credinta in Dumnezeu, potrivit Barometrului de Opinie Publica - Tineret, comandat de ANT.

Familia ocupa cel mai important loc in viata tinerilor din Romania, cu toate ca la nivel national se semnaleaza o crestere a ratei divortului, se spune in Barometrul de Opinie al Autoritatii Nationale pentru Tineret (ANT), dat miercuri publicitatii. Aproximativ jumatate dintre tineri cred ca o fata ar trebui sa se casatoreasca la 22-25 de ani, iar un baiat, la 26-29 de ani. Pentru aproape jumatate dintre tineri, “a fi realizat in viata” inseamna a fi casatorit si a avea copii. Urmatoarea valoare o reprezinta implinirea de sine si credinta in Dumnezeu. La polul opus, politica, patriotismul, voluntariatul si toleranta sunt cele mai putin importante valori din viata tinerilor.

Aproximativ jumatate dintre tinerii din Romania traiesc la fel ca si anul trecut, insa spera sa aiba o viata mai buna peste un an. Principalele lor prioritati pe termen scurt, adica in doi-trei ani, sunt, in primul rand, continuarea studiilor, gasirea unui loc de munca si imbunatatirea calificarii profesionale. Doar unu din zece doreste sa-si cumpere o locuinta sau sa-si initieze o afacere.

Tinerii spun ca se orienteaza catre un stil de viata sanatos si acorda importanta alimentatiei. Ei incearca sa manance multe legume si fructe sau alimente naturale, fara conservanti sau aditivi. Mai mult, ei declara ca evita abuzul de substante psihoactive, cum sunt cafeaua, alcoolul si tutunul, dar si automedicatia. Intre 14 si 35 de ani, totusi, “cei cu varsta cuprinsa intre 25 si 29 de ani beau cel mai mult cafea (71%), fumeaza (40%) si consuma alcool (12%). In intervalul 14-19 ani, 23% beau cafea, 16% fumeaza, iar 5% consuma alcool”, se precizeaza in Barometrul de Opinie Publica.

Desi doar un sfert dintre ei au fost in strainatate pentru turism, interesul este mult mai ridicat: jumatate dintre tineri intentioneaza sa isi petreaca vacanta in alta tara. In ultimii ani, 12% dintre cei chestionati au mers in strainatate pentru a face cumparaturi sau pentru afaceri. Doar 1% dintre ei au fost pentru studii.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.