Presedintele executiv al PD-L n-a facut mai nimic din ce a promis in 2005 cu toate ca bani au existat. Gradul de indatorare al Bucurestiului in mandatul Videanu a fost de 20% din bugetul local

Mandatul lui Adriean Videanu in fruntea Primariei Capitalei este pe sfarsite. Acesta va parasi functia de edil sef al Bucurestiului peste cateva zile dupa ce Biroul Electoral Central va anunta si va valida rezultatele alegerilor. Tot peste cateva zile, noul primar general va fi instalat oficial in functie. Acesta va primi din partea lui Adriean Videanu o mostenire deloc placuta. ZIUA prezinta in cele ce urmeaza principalele probleme cu care se confrunta Capitala de ani de zile care vor trebui sa fie rezolvate de noul primar. Probleme care s-au acutizat in timpul mandatului lui Adriean Videanu din cauza faptului ca liderul PD-L si-a indeplinit in mica masura promisiunile electorale facute in 2005. Poluarea, traficul, lipsa locuintelor sociale si imputinarea pe zi ce trece a spatiului verde sunt doar cateva dintre urgentele stringente care vor trebui rezolvate de primarul Capitalei.

Cele mai grave probleme ale Capitalei in momentul de fata sunt, fara dubii, traficul si lipsa parcarilor. Toti primarii de pana acum au fost de acord ca, datorita autovehiculelor care s-au inmultit de sapte ori in ultimii 18 ani, Bucurestiul are nevoie de parcari subterane si supraterane. In acest mod, strazile s-ar elibera de masinile parcate pe margine, iar traficul s-ar fluidiza intr-o oarecare masura. Inca din timpul mandatului sau, Traian Basescu identifica zonele unde ar fi urmat sa se construiasca 10.000 de locuri de parcare: Piata Presei Libere, Complexul Expozitional Romexpo, Piata Ateneului Roman, Piata Universitatii, bloc Perla, Edgar Quinet, Piata Hurmuzachi, Piata Aviatorilor, Piata Victoriei, Aeroportul Baneasa, intrare parc Tineretului, Lujerului, Centrul de cartier Titan si Centrul de cartier Drumul Taberei.

Amplasamentele prioritare pentru care municipalitatea demarase procesul de obtinere a creditelor externe, in valoare de 557 de milioane de euro, au fost Gara de Nord (1700 de locuri de parcare) si Piata Sudului (300 de locuri de parcare). In timpul mandatului Basescu, nu s-a construit nici o parcare subterana sau supraterana. Lucrurile nu sau schimbat insa nici pe perioada lui Adriean Videanu. Acesta a realizat, in special cu sprijinul Primariilor Sectoarelor 2 si 3, 100.000 de locuri de parcare la nivelul solului, cu predilectie decupand trotuarele in forma de spic. In privinta celorlalte categorii de parcari, in trei ani de zile, s-a reusit doar apropierea de finalizarea procedurii de desemnare a partenerului privat care va construi o parcare, in cazul amplasamentului Gara de Nord, sub parcul din fata Ministerului Transporturilor. Pentru celelalte 21 de parcari care se aflau si in programul lui Basescu, licitatiile sunt in pregatire. Intre timp, Videanu a mai identificat alte 68 de amplasamente, care s-ar preta la astfel de parcari. Si atat.

In ceea ce priveste alte masuri concrete pentru fluidizarea traficului, acestea lipsesc cu desavarsire. Singurul lucru s-a facut de curand. Este vorba despre darea in folosinta a asa-ziselor semafoare inteligente. Acestea au fost instalate insa doar in centrul orasului, intre Piata Unirii si Piata Romana, iar efectul lor este aproape nul, traficul ramanand in continuare unul aglomerat. Cat priveste pasajele promise, doar cel de la Basarab se afla in constructie.

Rebordurari si lipsa de apa

Extinderea retelei de alimentare cu apa si canalizare n-a atins nici pe departe cota promisiunilor, de asemenea exponente ale civilizatiei beneficiind, in special, proprietarii locuintelor ridicate in noile cartiere de lux ale Bucurestiului. In privinta reabilitarii strazilor si a circulatiei rutiere nu mai este nimic de comentat, fiecare bucurestean sau vizitator al Capitalei putand sa-si faca singur o parere. In schimb, de remarcat este ca in ultimii trei ani bordurile s-au schimbat la nesfarsit. Noul primar se va confrunta si cu alte probleme nerezolvate in mandatul lui Adriean Videanu precum inundatiile, deszapezirile, curatirea strazilor, retrocedarile de imobile, semaforizarea, transportul in comun, muzeele si alte obiective culturale, disciplina in constructii, siguranta cetateanului sau iluminatul public.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.