Agentia a prezentat in cadul sedintei o lista de „nereguli” in continutul discursurilor electorale ale candidatilor la Parlamentul European.
- Conceptul de ”tema europeana” este vag, motiv pentru care si mesajele transmise de politicieni în timpul campaniilor sunt viciate;
- Campania electorală a fost presărată cu mesaje difuze si opace;
- Atat politicienii, cat si presa sunt responsabili de simplificarea mesajelor pe parcursul campaniilor electorale; solutia partidelor politice in aceasta campanie a fost una pragmatic-oportunista: au abordat teme despre care stiau ca vor fi intelese de electorat;
- Anul acesta, campaniile politicienilor s-au concentrat mai mult la nivel local, au exploatat numai resurse locale. De aceea, nici nu ne putem astepta la un mesaj unitar, global, ci doar la unul cu specific local;
- Politicienii inca isi mai calibreaza mesajele dupa principiul ”Important e sa sune bine!”;
- Candidatii au avut discursuri mai aplicate în campania din usa-in-usa, decat in aparitiile televizate (o concluzie desprinsa din discutiile jurnalistilor prezenti la dezbatere cu eurocandidatii, dupa incheierea campaniei);
- In opinia unuia dintre participantii la dezbatere, natura discursului din campania electorala arata ca Europa nu a trecut granitele Romaniei;
- Pentru a contribui la intelegerea realitatilor europene este nevoie de mai multa atentie si mai multe resurse financiare in strategiile de comunicare ale guvernelor statelor membre;
- In ceea ce priveste relatarile presei despre Europa, se impune o distinctie clara intre jurnalismul institutional si jurnalismul general – mai aproape de cetatean, care sa-l ajute sa inteleaga deciziile institutiilor europene;
- Renuntarea la stereotipurile despre UE si temele europene ar putea îmbunatati comunicarea publica.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro