Personalitatile de tot felul, dar si preotii, vor fi invitate de guvern sa promoveze integrarea Romaniei in UE. Acest lucru este prevazut in Strategia de comunicare interna si externa a integrarii Romaniei in UE, elaborata de executiv in colaborare cu experti ai Delegatiei Comisiei Europene.

Strategia identifica drept grupuri de sprijin pentru transmiterea mesajelor legate de aderare catre cetatenii romani - alaturi de ziaristi, mediul academic si didactic, asociatii profesionale, autoritati - si pe membrii clerului Bisericii Ortodoxe Romane si ai celorlalte culte recunoscute in Romania.

La transmiterea mesajelor care sa schimbe perceptia strainilor despre Romania ar urma sa participe si toate personalitatile romanesti din cultura, sport si alte domenii care se bucura de notorietate in strainatate. Mai mult, Ministerul de Externe va edita, conform strategiei, un volum de eseuri, in limba romana si engleza, cu titlul "Perceptii si viziuni romanesti asupra Europei", care sa fie difuzat cu ocazia unor evenimente europene de anvergura.

Caravane, "Filantropica" si www.romania.ro

Actiuni de comunicare urmeaza sa desfasoare toate institutiile din subordinea guvernului, ele avind ca termen de realizare anul 2005, dar cu posibilitatea continuarii sau reluarii lor. Printre cele mai inedite, emisiuni radio si TV dedicate in special agricultorilor si transformarilor din domeniu, organizarea unor caravane care sa acopere 30% din satele romanesti, la care sa se adauge dezbateri intre agricultori si experti, expunerea de afise si alte materiale promotionale in oficiile postale, mai ales din mediul rural, infiintarea unor call-centre EURODESK de informare generala a publicului roman, construirea unui portal web de informare generala completa despre Romania.

Prin acest portal ar urma sa se trimita, lunar, un newsletter unui numar cit mai mare de utilizatori europeni, inclusiv ziaristi. Strategia prevede si numeroase actiuni publice la Bruxelles, printre care o prezentare generala, "Discovering Romania", la o data inca neprecizata, cu ocazia careia se va proiecta si "Filantropica" lui Nae Caranfil.

Strategia ar urma sa fie citita azi in guvern

Premierul Tariceanu a facut pentru prima data referire la aceast document saptamina trecuta la Bruxelles, insa nu a dat mai multe detalii. Strategia se doreste a contribui la constructia unei perceptii publice interne realiste cu privire la integrare. Mai exact, sa faciliteze accesul publicului roman la informatii legate de beneficiile, obligatiile si oportunitatile pe care le implica statutul de membru UE. Materialul a fost inclus pe ordinea de zi a sedintei de guvern de saptamina trecuta, pentru adoptare, insa nu a mai intrat in discutia membrilor guvernului. Este de asteptat, potrivit unor surse guvernamentale, ca astazi el sa fie supus unei prime lecturi in guvern.

Problemele MAE

Raportul Societatii Academice Romane dat publicitatii zilele trecute identifica printre problemele diplomatiei romanesti criza de resurse umane si a politicii de personal, descriind reprezentantele diplomatice ca un fel de oficii de turism, iar MAE ca un fel de agentie de organizat vizite ale oficialilor romani in strainatate. Deocamdata, in planurile expuse de noua conducere a MAE, pina in prezent nu figureaza decit actiuni de diplomatie culturala.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.