Soferul roman din Spania, care a intrat cu camionul firmei la care lucra intr-un echipaj de politie, pe o autostrada din nordul Madridului, lucra ilegal pe teritoriul spaniol, iar masina pe care o conducea nu avea certificat de transport. La aceasta concluzie au ajuns anchetatorii, dupa ce au verificat actele lui Iulian Toader si ale firmei la care acesta era angajat.

Pentru cei cinci politisti spanioli morti au fost organizate, ieri, onoruri militare. Libertatea a aflat povestea soferului roman plecat din Buzau la munca in strainatate. Camionagiul roman care a omorat, marti, cinci agenti ai Garzii Civile spaniole si a ranit doua femei, intr-un accident de trafic, nu dispunea de permis de sedere si nici de permis de munca in Spania, ceea ce atrage dupa sine nevalabilitatea permisului lui de conducere pe soselele spaniole, scrie miercuri cotidianul madrilen "El Mundo". in plus, camionul pe care il conducea nu avea certificat de transport si e considerat un "vehicul pirat", care avea polita de asigurare doar pentru marfa, nu si pentru ocupantii cabinei. in concluzie, sustin anchetatorii, doar marfa era asigurata, dar camionul nu putea circula pe drumurile publice spaniole.

Deci, camionagiul era muncitor imigrant ilegal roman, fara contract legal de munca, fara asigurari sociale si fara dreptul de a conduce un autovehicul in Spania. El se numeste Iulian Toader si are 32 de ani. Ancheta a relevat ca soferul a oprit reglementar la toate punctele de control pe traseul Toledo - Tara Bascilor, datele furnizate de tacografic dovedind ca a respectat orarul de odihna prevazut de reglementarile in vigoare: la fiecare patru ore si jumatate, un ragaz de odihna de 45 de minute si maximum 10 ore pe zi la volan. Iulian Toader a plecat luni, la ora 9.00, din Toledo, de la sediul firmei Transportes A. Chavala, spre Tara Bascilor.

A ajuns la Bilbao dupa-amiaza, a incarcat remorca cu bare de fier si a pornit spre Toledo. El a declarat politistilor ca, desi s-a odihnit regulamentar, era obosit dupa cei peste 800 km parcursi pe drumul dus-intors. Politistii spanioli au marturisit ca lui ii cadea capul de somn si pe drumul spre sectia de politie. Versiunea firmei unde lucra Toader este ca el avea actele in regula, relateaza agentia EFE.

Familia povesteste "aventura" lui Iulian Toader in Madrid

Buzoianul Iulian Toader (32 ani) a plecat in urma cu patru ani in Spania. Speranta unui castig mult mai mare decat pe meleagurile natale l-a facut sa ia aceasta decizie. Acolo, insa, problemele aveau sa apara de cum a ajuns. A cautat de lucru cateva luni, pana s-a angajat pe un santier de constructii. Era bucuros ca reusise. si-a vazut de treaba si nu s-a bagat in nici un fel de "afaceri murdare". Nu a trecut mult timp si patronul spaniol al societatii l-a observat.

A fost imediat "promovat". Fiind posesor al unui permis de conducere profesionist categoriile B, C si E, i s-a dat pe mana un microbuz cu care ducea muncitorii la serviciu. Dupa aproape un an, numarul cailor-putere pe care trebuia sa ii struneasca pe autostrazi a crescut. Iulian a primit cheile unui adevarat "bolid": un camion de 40 de tone cu care urma sa transporte materiale de constructii.

"Muncea foarte mult. Pleca dimineata si venea seara tarziu. Facea peste 700 de kilometri pe zi. Cadea frant cand ajungea acasa. L-am intrebat daca merita efortul si mi-a spus ca "Da"", ne-a declarat Constantin Tinica, socrul lui Iulian. In urma cu un an si jumatate, in Spania au ajuns sotia sa, Mariana (foto) si fiica lor, Ana-Maria. Anul trecut, mama Marianei a plecat si ea la Madrid, acolo unde se stabilisera tinerii, pentru a avea grija de Ana-Maria, in varsta de doar cinci ani si jumatate. Iulian Toader primise toate actele din Romania si urma ca, in perioada imediat urmatoare, sa ceara autoritatilor spaniole dreptul de sedere in Spania, recunoasterea permisului de conducere si permisul de munca.


Despre autor:

Libertatea

Sursa: Libertatea


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.