Sistemul de conducte Nabucco ar trebui sa faca legatura intre Turcia, Bulgaria, Romania, Ungaria si Austria, permitind alimentarea Europei cu gaz din Asia Centrala si Orientul Mijlociu. Lucrarile de construire a sistemului de conducte ar putea incepe anul acesta, urmind ca prima faza a proiectului, care ar permite aducerea gazului din Azerbaidjan, sa fie finalizata pina in 2011.
Ajutor european pentru Romania
Dar asta numai daca totul merge bine. In strategia energetica publicata saptamina trecuta, Comisia Europeana sustine aceeasi pozitie ca si Romania, favorabila demararii proiectului, dar se loveste de opozitia statelor membre.
Anul trecut, Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare s-a angajat sa acopere 70% din costurile de constructie. Restul va fi finantat de catre principalele companii energetice din statele prin care va trece conducta (OMV in Austria, MOL in Ungaria, Transgaz in Romania, Bulgargaz in Bulgaria si Botas in Turcia), la care s-ar putea adauga una dintre principalele companii din UE (se va decide care, dintre Gaz de France, Total, E.ON si RWE, s-ar putea alatura proiectului). In plus, in recenta strategie energetica a Uniunii se are in vedere numirea unui coordonator european pentru proiect.
Despre autor:
Sursa: Cotidianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
5 jocuri de jucat cu copiii în zilele ploioase
Sursa: garbo.ro
-
Oana Radu a pierdut în instanță în fața fostului soț, Cătălin Dobrescu!...
Sursa: kudika.ro
-
Patronatele Bancare și federațiile sindicale au semnat noul Contract Colectiv...
Sursa: futurebanking.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Iveco are un nou șef care a lucrat în trecut pentru Volvo și Daimler-Chrysler
Sursa: wall-street.ro