NASA a anuntat joi ca a gasit dovezi ale existentei apei lichide pe Marte, ceea ce ar putea inseamna ca gazduieste si forme de viata primitiva, spun cercetatorii.

NASA a descoperit mai multe vai sculptate pe suprafata martiana, ce par a fi create de catre scurgerea apelor sarate de pe Planeta Rosie.

Imaginile au fost capturate de catre sonda Mars Reconnaissance Orbiter (MRO), lansata de catre NASA in 2005.

"Programul de Explorare a Marte ne pastreaza determinarea de a gasi forme de viata pe Marte", a declarat administratorul NASA Charles Bolden, adaugand ca "aceasta planeta este o destinatie importanta pentru explorare", scrie Huffington Post.

Vaile par a se schimba pe parcursul sezoanelor de pe Marte, sugerand ca apa lichida ar fi prezenta doar in timpul primaverii martiene. In ultimii ani, s-a descoperit ca pe Marte exista apa inghetata la poli, insa noua observatie a sondei NASA este cea mai puternica dovada a existentei apei lichide pe Planeta Rosie, precizeaza cercetatorii.

Retail jobs

"Aceste vai sunt la latitudini mai mici, unde temperaturile sunt mai calde si unde chiar este posibil ca apa lichida sa existe", a spus geofizicianul Phillip Christensen de la Arizona State University, in conferinta NASA de joi.

Potrivit ABC News, NASA cauta apa pe Marte de 15 ani. In 2008, naveta spatiala Phoenix a surprins ninsoare si a gasit minerale in sol, ceea ce indica faptul ca ar putea exista prezenta apei.