Compania Air France a inregistrat in 2008 cinci incidente, calificate drept "grave" de catre piloti, provocate de sondele de masurare a vitezei la avioanele A330 si A340, insa acestea nu ar avea o "legatura stabilita" cu accidentul de la 1 iunie.

Avionul Airbus A330 care parcurgea ruta Rio de Janeiro-Paris cu 228 de persoane la bord a disparut in Oceanul Atlantic la 1 iunie in conditii inca neexplicate, transmite AFP, citata de NewsIn.

La 1.350 de kilometri de coastra braziliana, flotele Frantei si Braziliei au recuperat joi inca trei cadavre, numarul celor descoperite pana in prezent ajungand la 44.

Cooperarea franco-braziliana si stadiul in care se afla cautarile au fost evocate de ministrul brazilian de externe, Celso Amorim, si de cel francez Bernard Kouchner, intr-o intalnire la Paris.

Sondele defecte ale avionului Air France au fost prezentate de sindicatele pilotilor drept posibile cauze ale accidentului, insa Biroul pentru Anchete si Analize (BEA), insarcinat cu ancheta tehnica, a subliniat ca nu exista "inca nicio legatura stabilita" intre aceste sonde si catastrofa aviatica. In plus, conducerea Air France a declarat joi ca nu este convinsa "ca sondele sunt cauza accidentului". Sub presiunea pilotilor insa, compania a accelerat programul de inlocuire a sondelor Pitot la avioanele A330 si A340, dupa accident.

Totusi, potrivit unui raport din septembrie privind incidentele inregistrate de avioane ale Air France, compania a inregistrat anul trecut cel putin cinci incidente la aparatele A330 si A340 legate de sondele Pitot, care au dat mesaje de alarma false, precum pierderea de viteza.

Avioanele respective parcurgeau rutele Tokyo-Paris, Paris-Antananarivo, Canton-Paris, Paris-Bogota si Paris-New York.

"Toate acestea sunt incidente grave. (...) Toate sunt legate de (sondele - n.red.) Pitot in conditii de turbulente sau depunere de gheata", a comentat Guy Ferrer de la sindicatul Alter.

La avionul de pe ruta Paris-Antananarivo, pilotul a precizat ca a primit o alarma de viteza incorecta, urmata de alarma "Stall stall stall", care arata ca altitutdinea scade. In plus, pilotul avionului care parcurgea ruta Paris-Bogota mentioneaza "pierderi ale vitezei de doua ori (...) insotite de alarma Stall".

"Este foarte stresant. Este o alarma care face zgomot insotit de un panou mare care transmite semnale luminoase si care nu poate fi oprit. (...) Ceea ce se poate intampla intr-o procedura gresita din cauza alarmelor", a explicat Ferrer.

Daca viteza este foarte mica, aparatul risca sa se prabuseasca, iar daca este prea mare, aparatul se va dezintegra.

In centrul dispozitivului naval transmis de Franta la circa 1.300 de kilometri de coasta braziliana,submarinul nuclear de atac Emeraude, echipat cu sonare foarte sensibile, a investigat la viteza redusa o zona de 20 de mile nautice, adica 36 de kilometri. Acestuia urma sa i se alatureze in urmatoarele zile remorchere franceze care vor tracta doua sonare legate de un cablu de cateva mii de metri, puse la dispozitie de armata americana, potrivit Statului Major francez.

Un purtator de cuvant al armatei braziliene, generalul de aviatie Ramon Cardoso, a declarat intr-o conferinta de presa la Recif cianu exista nicio data limita pentru a pune capat cautarilor, adaugand ca acestea vor continua "cel putin pana la 19 iunie".


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.