Primele 16 cadavre ale victimelor avionului Air France, prabusit in Oceanul Atlantic la 1 iunie, au fost transportate pe insula braziliana Fernando de Noronha pentru identificarea preliminara

Intre timp, compania Air France, sub presiunea pilotilor, a anuntat ca va schimba sondele de viteza ale avioanelor Airbus 330, care ar putea reprezenta una dintre cauzele prabusirii aparatului de zbor ce parcurgea ruta Rio de Janeiro-Paris, relateaza NewsIn, citand AFP.

Marina braziliana si cea franceza, desfasurate in regiune dupa accident, la o distanta de aproximativ 1.150 de kilometri de coasta, au recuperat pana in prezent 41 de trupuri si cateva fragmente importante din avion, printre care stabilizatorul vertical si un varf de aripa, a anuntat marti seara armata. Precedentul bilant al cadavrelor recuperate era de 28.

16 cadavre ale victimelor au fost duse marti pe insula braziliana Fernando de Noronha, situata la 360 de kilometri de coasta braziliana. Dupa ce au fost recuperate din ocean, acestea au fost transportate la bordul fregatei Constituiçao, pana in apropiere de insula, iar apoi transferate cu doua elicoptere. Cadavrele, transportate in saci, au fost ulterior debarcate unul cate unul pe o targa de catre militarii care purtau haine, masti si manusi chirurgicale.

Mai multi experti brazilieni au inceput identificarea cadavrelor, prin amprente digitale, tatuaje si radiografie dentara, pe insula Fernando de Noronha. In aceasta dimineata cadavrele urmau sa fie trimise la Institutul medico-legal din Rrecife pentru teste mai complexe, precum analize ADN.

Interpolul a anuntat ca va ajuta la coordonarea eforturilor pentru "identificarea cadavrelor victimelor tragediei", care provin din 32 de tari.

In plus, Franta a trimis patru experti din jandarmerie la locul accidentului, pentru a face constatari, si alti trei specialisti din jandarmerie si doi din politie pentru a ajuta la identificarea victimelor.

Cautarea cutiilor negre vor incepe astazi, odata cu sosirea submarinului nuclear francez Emeraude. Pentagonul a mai trimis doua instrumente care pot detecta semnalele emise de cutiile negre la o adancime de pana la 6.100 de metri. Daca acestea vor fi localizate, cei trei roboti submarini imbarcati la bordul vasului francez Pourquoi Pas, care a parasit marti Capul Verde, vor incerca sa le recupereze.

Fara sa astepte acest element determinant, senzorii de viteza sau sondele Pitot sunt tot mai citate printre posibilele cauze ale catastrofei, fortand astfel Air France sa accelereze programul pentru inlocuirea acestor sonde. Ele stabilesc viteza avionului, o data importanta a zborului, deoarece in cazul unei viteze prea mici, avionul cade, iar in cazul unei viteze prea mari, se dezintegreaza.

O nota interna a companiei, care dateaza din noiembrie 2008, mentioneaza "un numar semnificativ de incidente" legate de calculatoarele de viteza ale avioanelor A330 si A340 ale Air France. Astfel, in loc sa schimbe sondele de viteza in cateva saptamani, compania franceza a anuntat ca va face acest lucru "in decurs de cateva zile", potrivit sindicatului SNPL, format in special din piloti. Doua sindicate minoritare a cerut personalului companiei sa refuze sa zboare pana cand aparatele de zbor vor fi modificate. Toate avioanele A330 si A340 ale Air France care vor decola vor fi echipate "cel putin cu doua noi sonde" dintre cele trei care permit supravegherea vitezei avioanelor, a anuntat principalul sindicat al pilotilor din cadrul companiei.

Air France dispune in prezent de 15 avioane A330 si 20 de avioane A340.

Dupa compania americana US Airways, Swiss, din grupul Lufthansa, Qatar Airways au anuntat de asemenea ca vor inlocui sondele de viteza Pitot la avioanele A330 si A340.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.