"Data viitoare, incearca varianta fara zahar" este unul dintre indemnurile care ar putea aparea pe etichetele unor produse alimentare, in cadrul unei campanii privind riscurile obezitatii, realizata de guvernul britanic si 34 de companii, printre care Coca Cola, Pepsi, Mars si Cadbury

"Pe etichetele unor bauturi carbogazoase ar putea sa scrie <<Data viitoare, incearca varianta fara zahar >>. Daca este vorba despre un pachet de sunca, ar putea scrie pe el <<Sunt un deliciu pe gratar>>, iar pe un cofraj cu oua - <<Va rugam, nu ne prajiti!>>", sustine directorul executiv al Asociatiei de Publicitate din Marea Britanie, baroneasa Peta Buscombe, citata de cotidianul The Telegraph.

Pe de alta parte, in cadrul campaniei vor fi lansate mai multe produse cu continut scazut de grasimi si zahar, iar companiile participante vor oferi mese gratuite copiilor care locuiesc in zone defavorizate.

De asemenea, supermarketurile vor avea preturi promotionale pentru fructele si legumele proaspete.

Potrivit statisticilor din Marea Britanie, 60% dintre barbati, 50% dintre femei si 25% dintre copii vor fi obezi pina in anul 2050, daca nu se iau masuri de prevenire a acestei boli.

In Romania, jumatate din populatie este supraponderala si poate deveni obeza in lipsa unui tratament supravegheat de medici si fara o alimentatie sanatoasa.

Presedintele Federatiei Romane de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice, prof. dr. Nicolae Hancu, sustine ca un sfert dintre romani sunt deja obezi.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.