Angajata intr-o firma de recrutare a intermediarilor, ea simte deja efectele incetinirii economice. "In ultimele trei luni am inregistrat rezultate mai putin bune, care au dus la scaderea partii variabile a salariului meu", spune Shirley.
Cativa metri mai departe, responsabila de raion declara cu o voce pierduta: "Situatia este usor de rezumat: oamenii cheltuiesc mai putin in magazinul nostru pentru ca nu sunt lucruri vitale de cumparat. Numarul de vizitatori care cumpara efectiv ceva este in scadere si cred ca si nivelul frecventarii magazinului se va reduce, pentru ca oamenii nu vor sa fie tentati", a subliniat ea.
Vanzatorii din lanturile de cosmetice sau din raioanele cu produse de frumusete ale marilor magazine constata aceeasi situatie: in fata problemelor economice, consumatorii se concentreaza pe lucrurile esentiale si pun pe plan secund cosmeticele si parfumurile. Iar atunci cand nu renunta la ele, prefera produsele cu preturi mici. Este cazul Isabellei, un agent comercial in varsta de 44 de ani, care nu se poate lipsi de aceste produse, in pofida situatiei existente. "Tocmai mi-am cumparat un parfum, pudra o voi cumpara luna viitoare. Cu atat mai mult cu cat am exagerat cu hainele luna trecuta", a spus ea. "Cu tot ce auzim la posturile de radio, exista tendinta de a fi un pic mai prudenti cu cheltuielile, chiar daca incercam sa ne detasam", spune Isabella.
Aceasta prudenta excesiva nu este totusi noua. Iany Doumerc, responsabila a unui magazin Yves Rocher din Paris, are un "sentiment mixt" pentru intreg anul 2008, marcat de "o mica tendinta de scadere a cifrei de afaceri" globale.
Pascale Hage, proprietara a unui salon de coafura si estetica situat in apropiere de Opera, povesteste ca multe dintre clientele sale, care cumparau inainte samponul sau produsele de frumusete de la ea, prefera acum supermarketurile, unde gasessc aceleasi produse la preturi mai mici.
Luna septembrie si seria sa de cheltuieli suplimentare - impozite, scoala - a fost in mod special dificila pentru unii comercianti. Dupa luna iulie, care a fost buna, si august, care a fost mai calma, "nu am reusit sa ne indeplinim obiectivele", a explicat o tanara angajata a unui institut de fumusete dintr-un centru comercial din Ile-de-France.
Cu doar trei luni inainte de Craciun si cu o vizibilitate nula, profesionistii din domeniu sunt in expectativa. "Traim cu asta", spun reprezentantii marilor magazine.
Potrivit centrului de cercetare NPD, unele magazine incearca totusi sa compenseze scaderea volumului vanzarilor crescand preturile. Altele, in schimb, incearca o politica constanta a promotiilor.
Saloanele de coafura si centrele de frumusete pot totusi conta pe clientii fideli. O batrana de circa 70 de ani, care frecventeaza constant salonul lui Pascale Hage, cumpara in continuare produsele de la acest centru si fie criza financiara sau nu, ea nu intentioneaza sa isi schimbe obiceiurile.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro