Oamenii de stiinta americani sint hotariti sa gaseasca civilizatii nepamintene pe alte planete

HIP 56948 straluceste la 200 de ani-lumina departare de Pamint. E steaua cea mai asemanatoare cu Soarele, descoperita pina acum, spun oamenii de stiinta. Marimea, masa, temperatura si structura chimica sint similare cu ceea ce stiu cercetatorii despre astrul zilei. De fapt, nu exista diferente masurabile intre cele doua stele, cel putin dupa observatiile facute cu telescopul de 2,7 metri la Observatorul McDonald din Texas, dupa cum informeaza editia online a publicatiei NewScientist.

Nu este singurul astru care aduce cu Soarele nostru. Si 18 Scorpii, HD 98618 si HIP 100963 ii seamana, dar contin prea mult litium. Nou descoperitul HIP 56948 se potriveste si in aceasta privinta, si este una dintre cele mai importante asemanari. Stelele cu putin litiu experimenteaza mai putine explozii, care ar putea “imbaia” planetele din jur cu radiatii mortale, arata Jorge Melendez, de la Observatorul Mount Stromlo din Australia, si Ivan Ramirez, de la Universitatea din Texas, din SUA, cei doi astronomi care au analizat in detaliu “Geamanul”.

Acesta este, pe scurt, locul ideal pentru a cauta civilizatii extraterestre. Margaret Turnbull, de la Space Telescope Science Institute din Baltimore, a schitat deja o harta cu 17.000 de puncte prioritare in vinatoarea extraterestra. Astronomii de la Observatorul McDonald au inceput sa caute planetele din jurul lui HIP 56948, eliminindu-le pe cele foarte apropiate de el si cu dimensiuni gigantice, numite si “jupiteri fierbinti”.

Cotidianul