Carapacea unei broaste testoase, extrasa dintr-un depozit de argila de langa o groapa de gunoi din sudul Poloniei, este considerata drept cea mai veche fosila de broasca testoasa din lume.

Fosila are o vechime de 215 milioane de ani, potrivit cercetatorilor de la Institutul de Paleontologie din Varsovia.

"Fosilele de la sfarsitul tertiarului sunt foarte rare. Exista doar opt situri in lume unde ele pot fi gasite. Aici, in Polonia, am descoperit cea mai veche colectie de fosile, care sunt si complete in acelasi timp", a declarat Tomasz Sulej, paleontologul afiliat Academiei de Stiinte din Polonia, care a facut aceasta descoperire in regiunea orasului Cracovia, scrie naukawpolsce.pap.pl.

Desi de la o fosila nu pot fi prelevate celule pentru teste ADN, studierea structurii acesteia poate oferi raspunsuri interesante despre originea broastelor testoase.

Aproximativ jumatate dintre cele 328 de specii de testoase care exista sunt amenintate cu disparitita, potrivit expertilor de la organizatia internationala Coalitia pentru protejarea broastelor testoase.