Daca vrei sa bei gratis, pariaza cu prietenii tai, la urmatoarea bauta pe aceasta intrebare. Sigur o sa piarda, din moment ce nu este vorba nici despre Heineken, Carlsberg sau Budweiser.

In ultimii trei ani, `regina berilor' este o bere de care majoritatea oamenilor de pe planeta nici nu au auzit: Snow Beer din China.

Numai anul trecut, chinezii au baut 16,5 miliarde de halbe de bere Snow, aceasta devenind astfel cea mai apreciata bere, de doua ori mai populara decat Bud Light (fruntasa berilor in 2008), scrie The Telegraph.

Poate ca, berea Snow nu genereaza acelasi profit pentru SABMiller, compania care o produce, precum face rivala Bud Light pentru compania Anheuser-Busch InBev, insa piata chineza este infloritoare, cu o crestere de 10% in fiecare an, in timp ce europenii si americanii isi reduc consumul de bere.

Intrebat ce este cu aceasta bere care nu se gaseste nicaieri, Ari Mervis, directorul SABMiller in Asia, a declarat ca Snow Beer este cea mai vanduta bere din China si desi este prezenta pe piata de doar 15, este mult mai cautata decat berea rivalilor sai care sunt pe piata de mai bine de 100 de ani. Berea nu se gaseste in zonele frecventate de turisti si nici macar in Hong Kong.

  • Cu ce este diferita berea chinezilor de a noastra?

Produsul in sine este foarte greu de diferentiat de restul berilor din China, toate aband si putin din "gustul european" , dar si din cel american. Desi SABMiller isi descrie berea ca fiind "deschisa la culoare, aproape transparenta, cu o spuma alba, imaculata", revista BeerAdvocate crede ca este "blanda si apoasa".

Asiaticii nu percep berea la fel cum o percepem noi europenii (britanicii, olandezii, germanii sau irlandezii, cu precadere), unde oamenii merg intr-un pub pentru a savura o bere. Chinezii beau bere doar dupa ce au servit masa. Ei beau berea, de obicei, alaturi de mancarea picanta si o doresc cu cat mai putina spuma si nu simpatizeaza erile puternice.

Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.