NASA vine cu solutii trasnite: Avioanele vor putea zbura cu un biocombustibil derivat din grasimile de pui!

La sfarsitul lunii martie si inceputul lui aprilie, la Dryden Flight Research Center din California, NASA a efectuat teste asupra motorului unui avion Dc-8 care functioneaza cu biocombustibil derivat din grasimi de pui si de vita, scrie nasa.gov.

Experimentul a fost denumit Aafex (Alternative Aviation Fuels Experiment). Inginerii au verificat cat de bine functioneaza acest nou tip de biocombustibil si au analizat chimic gazele de esapament pentru a descoperi eventuali contaminanti.

Testul a confirmat teoria potrivit careia biocombustibilii folositi la avioane emit o cantitate mult mai mica de poluanti in atmosfera
, a declarat Ruben Del Rosario, directorul Subosonic Fixed Wing Project de la NASA.

Biocombustibilul realizat din alge este folosit deja de armata SUA, dar un studiu a demonstrat ca acesta nu este chiar asa verde cum se credea. Compania aviatica Lufthansa foloseste insa un biocombustibil derivat din uleiuri vegetal pe unul din avioanele sale.

Experimentele NASA asupra biocombustibililor derivati din grasimile de pui nu sunt doar extravagante ale cercetatorilor. O fabrica din SUA chiar realizeaza acest tip de biocombustibil, obtinand in fiecare zi 2.500 de barili de biodiesel derivat din grasimile de pui.