Cu un diametru estimat intre 200 si 400 de metri, 2010 SO16 nu este singurul asteroid cu orbita in forma de potcoava care urmeaza Pamantul.
Astronomii de la observatorul Armagh din Irlanda de Nord au ajuns la concluzia ca recent descoperitul asteroid 2010 SO16 "urmareste" Terra pe traseul din jurul Soarelui de mai bine de un sfert de milion de ani.

Potrivit stiintasitehnica.com orbita acestui corp ceresc este foarte interesanta: privita din spatiu, seamana cu o potcoava.
Cu un diametru estimat intre 200 si 400 de metri, 2010 SO16 nu este singurul asteroid cu orbita in forma de potcoava care urmeaza Pamantul, dar ceilalti cativa din aceasta clasa sunt foarte mici si au ajuns intr-o astfel de pozitie fata de Terra acum cateva mii de ani.

Asteroidul a fost pentru prima oara captata de catre ochii vigilenti ai oamenilor de stiinta Apostolos "Tolis" Christou si David Asher, la doua luni dupa ce a fost descoperit de catre satelitul cu infrared WISE, lansat in 2009 de catre SUA.

"Asteroidul se afla la o distanta egala de Pamant si Soare
", a declarat Dr Christou, "insa ceea ce este cu adevarat impresionant este cat de asemanatoare este orbita sa cu cea a Pamantului" .

Majoritatea asteroizilor situati in apropierea Pamantului, (NEA), au orbite in forma de ou, insa noul obiect descoperit , 2010 SO16, este oarecum diferit. Orbita sa este aproape circulara, asa ca nu se poate apropia de nicio alta planeta din sistemul solar, in afara de Terra.