Un britanic pasionat de astronomie a descoperit patru planete noi fara telescop.

Peter Jalowiczor, in varsta de 45 de ani, nu a avut niciodata un telescop acasa, dar a reusit sa furnizeze oamenilor de stiinta suficiente informatii pentru a stabili existenta a patru noi planete gazoase din afara sistemului nostru solar, scrie DailyMail.

Barbatul a reusit sa faca aceasta descoperire folosindu-se doar de doua computer de acasa, cu ajutorul carora a analizat mii de masuratori spatiale facute publice in 2005 de astronomii de la Universitatea din Santa Cruz. Expertii au sperat ca, prin publicarea acestor date, colectate de-a lungul mai multor decenii, astronomii amatori sa poata face propriile descoperiri si intiativa lor a dat rezultate odata descoperirea facute de Jalowiczor.

Barbatul, de profesie instalator, a fost numit oficial de cercetatorii de la Universitatea din California "co-descoperitor" al planetelor HD31253b, HD218566b, HD177830c si HD99492c si cercetarile sale au fost publicate in revista stiintifica de astronomie si astrofizica Astrophysical Journal.

"Astronomia m-a interesat dintotdeauna si am doua specializari in stiinte, dar sa fiu recunoscut oficial ca descoperitor al acestor planete... m-a lasat fara cuvinte", a declarat Jalowiczor.