Incredibil9 August 2010

Lectura de un minut

O echipa de cercetatori au descoperit pe planeta Marte niste roci care ar putea contine urme fosilizate ale unor forme de viata.

Descoperirea a fost facuta in regiunea cunoscuta sub numele de Nili Fossae.

Munca cercetatorilor a relevat ca aceasta „transee” de pe Marte este foarte asemanatoare cu o regiune din Australia unde au fost identificate primele dovezi ale vietii pe Pamant, pastrate in forma minerala, scrie BBC.

Descoperirea a fost publicata in jurnalul stiintific Earth and Planetary Science Letters.

Echipa condusa de un cercetator la Search for Extraterrestrial Intelligence Institute (SETI), din California, crede ca aceste procesele “hidrotermale” care au contribuit la pastrarea acestor ramasite ale vietii pe Pamant ar putea fi asemanatoare celor de pe Marte.

10 citate care îți vor da puterea să treci peste momentele grele...
10 citate care îți vor da...

Anterior, in 2008, savantii au descoperit pe Marte importante depozite de carbonati, substante in care se transforma multe organisme vii dupa moarte.

Adrian Brown, de la institutul SETI, s-a folosit de un instrument de la bordul NASA's Mars Reconnaissance Orbiter, numit Crism, pentru a investiga rocile din Nilae Fossae cu ajutorul radiatiei infrarosii. Aceasta tehinica a fost folosita si pentru o zona din Australia numita Pilbara.