Shen Zhiyun, membru al Academiei Chineze de Stiinte si unul dintre cercetatorii Laboratorului Universitatii Jiaotong de Sud a pus viteza uimitoare pe care o poate atinge trenul maglev pe seama frictiunii zero care se poate atinge intr-un astfel de tunel subteran vidat, fara aer.
Potrivit declaratiei lui Wang Jiasu, specialist in studiul tractiunii, chiar daca lucrarile se estimeaza a fi gata in 3 ani, tehnologia ar putea fi pusa in practica abia in urmatorii 10 ani, la inceput chinezii trebuind sa se multumeasca doar cu viteza de 600km pe ora, ulterior fiind posibila atingerea vitezei uimitoare de 1000 de km pe ora. Tunelul va costa de la 10 de la 20 de de milioane de yuani (2.95 de milioane de dolari) pentru fiecare kilometru construit, insa chinezii considera ca este o investitie care merita efortul, potrivit Shanghai Daily.
Daca in Romania, traseul Bucuresti Constanta (225 de km) este parcurs vara si in 7 ore, cu intarzierile de rigoare, cu un asemenea tren calatoria ar dura mai putin decat o vizita pana la supermarket. Insa nu putem decat sa inghitim in sec la aceasta idee si sa-i admiram pe chinezi pentru ingeniozitatea cu care ne-au obisnuit.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
5 hobbyuri care combat stresul acumulat și îți redau echilibrul interior
Sursa: garbo.ro
-
Italia introduce detenția pe viață pentru femicid
Sursa: kudika.ro