Pamantul are o sansa din 1000 sa fie lovit de un asteroid in anul 2182.
Oamenii de stiinta spanioli implicati intr-un nou studiu au declarat ca un asteroid denumit 1999 RQ36 ar putea lovi planeta Pamant pana in 2182, relateaza digitaljournal.com. Potentialul impact al asteroidului de masuri uriase, ar putea afecta Terra pana in 2200.

Potrivit publicatiei Space, cercetatorii au ajuns la concluzia ca 1999 RQ36, care are o diametru de 560 metri are 1 sansa din 1000 sa loveasca Pamantul peste 172 de ani, impactul coliziunii urmand sa afecteze planeta timp de 18 ani.

Co-autoarea studiului Maria Eugenia Sansaturio de la Universitatea Valladolid din Spain a explicat ca acesta trebuie sa fie deraiat pana in anul 2060, deoarece implicatiile coliziunii vor deveni mai mari dupa 2162, cand va fi mult mai greu de directionat, potrivit Sify.

"Daca acest obiect va fi descoperit dupa 2080, deraierea asteroidului va necesita o tehnologie pentru care omenirea nu va avea resurse". Oricum, datorita fortei gravitationale si a efectului Yarkovsky (radiatia termala pe care soarele o reflecta pe o parte a asteroidului), identificare caii orbitale a asteroidului 1999 RQ36 este deosebit de dificila, potrivit teoriei fondate de inginerul rus I.O. Yarkovsky in 1900.