De cati ori nu ati intors pe cealalta parte pachetul de tigari si ati continuat sa fumati, desi vi se spunea ca o sa muriti mai devreme, nu veti mai putea avea copii sau va veti distruge tenul? Probabil mereu, deoarece ati realizat, la fel ca si specialistii ca "FUMATUL UCIDE" nu este decat aplicarea psihologiei inverse, care va incurajeaza sa fumati in continuare.
Mesajele impotriva fumatului de pe pachetele de tigari, combinate cu pictogramele destul de agresive, nu reusesc sa-i convinga pe oameni sa renunte la tigari. Desi pare o stralucita teorie a conspiratiei, intreaga miscare "anti-fumat" este foarte bine gandita de specialistii de marketing. Functioneaza dupa aceleasi reguli ca atunci cand ii interzici unui copil sa nu mai faca un lucru. In mod sigur il va repeta. La aceasta concluzie a ajuns un grup de cercetatori de la Universitatile New York, SUA si Basel, Elvetia.

Efectul invers al acestor mesaje este legat de teoria psihologica numita "Managementul Terorii", potrivit careia oamenii manifesta o anxietate ridicata cand afla ca pot muri din cauza unui anumit lucru si se vad nevoiti sa-si modifice in mod constant comportamentul pentru a impiedica moartea.

Stiintific vorbind, aceasta teorie a managementului terorii este centrata pe reactiile emotionale implicite ale persoanele care sunt puse fata in fata cu faptul ca vor muri. Ea merge pe premiza ca oamenii nu-si asteapta niciodata moartea si spera mereu ca nu se vor imbolnavi sau eventual se vor vindeca.

Paradoxul este ca oamenii, speriati de ideea de moarte se vor calma aprinzandu-si o tigara, gest complet relaxant. In plus, vazand acest mesaj zilnic, oamenii ajung sa se obisnuiasca cu ideea de moarte, ceea ce nu-i mai impiedica sa fumeze. (Probabil toti se impaca la gandul ca inca o tigara nu are ce rau sa mai faca!!) Iar cei care considera fumatul un ca un stimulent al increderii in sine (ii face sa se simta cool sau sexy), considera ca oricum o sa moara si este mai bine pentru ei sa se simta sexy si cool inainte de nefericitul eveniment.

Potrivit dailymail.co.uk, solutia cea mai buna gasita de cercetatori ar fi schimbare mesajului "FUMATUL UCIDE" cu "Fumatul te face mai urat sau mai prost". Cercetatorii au ajuns la concluzia ca aceste doua dezavantaje ale fumatului, strans legate de increderea in sine, s-au dovedit cele mai eficace. Cei mai multi subiecti chestionati au dovedit o oarecare nehotarare in momentul in care au fost intrebati daca vor continua sa fumeze, deci probabil pe viitor specialistii ne vor pregati ceva surprize pe pachetele de tigari.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.