Chiar daca "Unfriend" a fost desemnat de catre New Oxford American Dictionary, cuvantul anului 2009, Trendwatching ne anunta ca in 2010 ne vom intilni si mai mult in viata reala ca urmare a interactiunilor din retelele sociale online.
Potrivit Reuters, "Unfriend" este definit ca un verb care desemneaza inlaturarea unei persoane din lista de "prieteni" de pe o retea de socializare cum ar fi Facebook. In contectul socializarii online, sensul este foarte cunoscut si raspandit, usor de explicat de ce a fost ales drept Cuvantul anului. Verbul "unfriend' a fost ales dintr-o lista de cuvinte provenind din domeniul tehnologie, economic si politic.

Potrivit unui top realizat de TrendWatching, socializarea este printre cele 10 tendinte care ne vor conduce viata in anului 2010. Astfel, fenomenul de "mass mingling", adica activitatile pe Internet care ne determina sa ne vedem fata in fata, este punct cheia in anul viitor. Spre bucuria celor mai traditionalisti nu o sa ne mai petrecem tot timpul ascunsi in spatele unui id de messenger, twitter sau facebook.

Potrivit cyberculture.ro, mai multe studii citate de Trendwatching spun ca fenomenul este urmatorul: devenim membri ai unei retele online, ne imbogatim reteaua personala, stabilim colaborari in lumea virtuala si, in cele din urma, avem dorinta de a ne vedea in viata reala. Si acesti pasi vor fi tot mai evidenti anul viitor. Iar Romania, (slava Dommului!), a inceput sa se miste si avem din ce in ce mai des intilniri intre twitteristi pe diverse subiecte, lansari de proiecte cu ajutorul retelelor sociale, feedback imediat in viata reala in urma unor proiecte pornite online.

Printre celelalte tendinte ale anului 2010 se mai numara business-ul folosit ca o cale de sustenabilitate (adica instrument de a salva Planeta), urbanismul exacerbat si cultura urbana (ca si cultura unica), evenimentele live (revolutia Twitter, caracterizata in engleza de termenul "nowism"- adica avalansa lucrurilor care se intampla pe moment). In continuarea listei se gaseste "(F)luxul", care este strans legat de statutul social (din ce in ce mai fragmentat) si care va fi nu ceea ce ofera producatorii, insa ceea ce cer consumatorii. Si trendul ecologic va supravietui in anul 2010, alaturi de noua tendinta a consumatorilor de a afla cat mai multe despre produsele lor (Tracking and Alerting), asa ca nu va mirati daca intr-o zi vreo companie mare o sa va contacteze pe twitter pentru a va trimite alerte cu noile sortimente de iaurturi cu fructe. Ultimele tendinte ale anului 2010 sunt scopurile caritabile, "generozitatea incorporata", cum o numesc americanii, care sunt fruntasi la campanii de donatii si baluri de licitatii mai mult sau mai putin caritabile. Anul 2010 aduce si o avalansa de inteligenta media, toti incercand sa profite de profilul pe care si-l face online.

In concluzie, anul 2010 va fi mai riscant, mai plin de oameni care-si dau cu parerea, mai insistenti si mai agresivi decat de obicei, mai multe inventii, cumunicarea va fi mai diversificata, conusmatorii mai maturi, nu vor mai tolera lipsa de informatii si vor fi mai greu de surprins. Nimic nu va ramane secret, totul se va gasi in universul online, toti oamenii vor fi prinsi de spiritul Maturalismului (Materialismului Matur).


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.