Proiectul SARTRE a demarat luna trecuta si are ca scop dezvoltarea de tehnologii care sa permita masinilor sa mearga singure, in anumite conditii.
Proiectul, finantat partial de Uniunea Europeana si dezvoltat de un grup de mari companii europene, printre care si Volvo, isi propune ca in urmatorii 3 ani sa dezvolte tehnologia necesara pentru ca masinile sa ruleze fara interventia soferului, dar in anumite conditii. Nu este vorba de solutii extreme, care sa permita masinilor sa-si conduca independent pasagerii oriunde, ci de un proiect mult mai realist - organizarea unor convoaie rutiere, potrivit Sotto.

Partea buna este ca acest proiect nu necesita investitii mari in infrastructura, ci elaborarea unor tehnologii dedicate masinilor. Practic, vorbim de o masina condusa normal, de sofer, care preia conducerea unui grup de pana la 8 masini. In momentul in care convoiul iese pe un drum national sau pe autostrada, soferii masinilor (cu exceptia primului) "predau" controlul electronicii care va gestiona directia franele si acceleratia independent de sofer. Aceste masini vor rula constant, ghidate de un sistem electronic al primei masini, cea condusa de sofer. Ocupantii masinilor din spate, pot citi ziarul, pot bea o cafea, se pot uita la televizor, fara nici o grija din punct de vedere al condusului. In momentul in care o masina trebuie sa iasa din convoi, soferul preia controlul masinii, se retrage din convoi si conduce normal pana la destinatie.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.