Traim intr-o lume in care auzim din ce in ce mai des cuvintele "green", "verde", "incalzire globala", "Salvati planeta!", dar pana la urma nimeni nu face nimic concret. Un studiu recent despre consumatorii 'eco' distruge toate miturile acestei noi grupari activiste.
Astfel aflam cu stupoare ca mediul nu este prioritatea lor nr. 1, copii lor nu sunt influentati in a urma tendinta 'green', si in timp ce multi stiu ce e de facut pentru a salva planeta, nu fac nimic in acest sens. Rezultatul: mesajele transmise catre ei se lovesc de un zid.

Aproximativ 3/4 din populatie se implica in mod constant in activitati ecologice si se comporta responsabil in raport cu mediul. In concluzie a fost identificat un procent de 77% din populatie ca fiind cumparatori 'eco', dupa cum a relevat studiul Earthsense Eco-Insights, efectuat pe 30,000 de consumatori, care a insistat pe relatia cunostinte vs. comportamente, atitudini si reactia la mesajul transmis.

Suzanne Shelton a lansat studiul Green Living Pulse si a reusit sa darame 6 mari mituri cu privire la consumatorii eco, marii zmei ai societatii secolului 21.

  • Mitul 1: Prioritatea nr. 1 a consumatorilor eco este mediul inconjurator. Cand au fost insa rugati sa identifice principala lor prioritate, acestia au ales economia ca fiind problema cea mai ardenta (cu un procent de 59%), in timp ce mediul este abia pe ultimele locuri cu 8%. In concluzie, daca nu sunt bani, ce ne pasa de mediu?
  • Mitul 2: Motivatia principala a consumatorilor eco atunci cand reduc energia este salvarea planetei. Dar defapt oamenii reduc consumul de energie tot pentru a economisi bani: 73% au raspuns ‘pentru a reduce cheltuielile/costul facturilor’ si doar 26% pentru ‘a micsora impactul asupra mediului’.
  • Mitul 3: Consumatorii eco stiu tot ce misca in domeniul ecologic, doar ca au mici scapari in ceea ce priveste CO2-ul. Intrebati ‘de unde au aflat sau citit despre CO2 (dioxid de carbon)’, aproape jumatate (49%) au ales varianta gresita, ‘epuizeaza stratul de ozon’.
  • Mitul 4: Consumatorii eco provin dintr-un profil demografic simplu. Consumatorii nu pot fi definiti in functie de varste, venit sau etnie ci se impart in doua mari categorii: unii sunt optimisti, extrovertiti, deschisi catre lucruri noi, inovatori (Engaged Green Mindset) iar ceilalti sunt mai pesimisti, introvertiti si apreciaza doar lucrurile sigure, probate in experiente precedente (Mainstream Green Mindset). Adica ori e alba, ori e negra. Nimeni nu este cam ecologist.
  • Mitul 5: Copiii joaca un rol cheie in influentarea parintilor lor inspre tendinta eco, dar se pare ca doar 20% dintre parinti au afirmat ca au fost incurajati de copii inspre tendinta eco, promovand reciclarea si reducerea consumului de energie electrica, de exemplu stingand lumina.
  • Mitul 6: Daca oamenii ar sti cum stau lucrurile, ar face alegeri mai potrivite din punct de vedere ecologic. Insa este aproape imposibil sa nu stii regulile de baza in adoptarea unui mode de viata mai eficient si mai sanatos. Asta foar daca traiesti in munti, fara televizor, radio, ziare si vecini care sa te tina la curent cu noutatile. Green Living Pulse arata ca simplul fapt de a sti nu conduce in mod obligatoriu la atitudini si comportamente in consecinta. Asa ca nu folosete la nimic daca esti informat si totusi conduci o masina cu un consum foarte mare sau nu reduci utilizare termostatului. Totusi grupul 25- 34 de ani au raspuns in mod constant corect la intrebari, totusi, actiunile lor in acest sens sunt in mod clar mai putine decat cele ale celor mai in varsta.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.