Reclamele la produsele alimentare difuzate la televizor ii incurajeaza atat pe copii, cat si pe adulti, sa consume zilnic mai multa mancare, contribuind astfel la raspandirea obezitatii, arata un studiu recent realizat de o revista de sanatate americana, citat de presa online din SUA.
Aceeasi concluzie o are si o cercetare a Universitatii Yale, potrivit careia copiii intre sapte si 11 ani, care se uita la desene animate pe un post de televiziune ce difuzeaza reclame la produse alimentare, mananca cu 45% mai multe gustari decat cei care se uita la aceleasi programe fara spoturi.

Efectul produs de reclame, care se traduce in pofta de mancare, ii afecteaza pe oameni chiar si dupa o jumatate de ora de stat in fata televizorului, potrivit NewsIn.

Cel mai mult risca sa se ingrase, firesc, cei care se uita toata ziua la televizor. Acestia pot lua in greutate, in medie, 10 kilograme pe an, se mai arata in studiul celor de la Yale. Coordonatoarea acestei cercetari, Jennifer Harris, spune ca reclamele la produse alimentare declansaza automat pofta de mancare, astfel ca spoturile contribuie in mod semnificativ la raspandirea obezitatii. "Eliminarea reclamelor la produsele alimentare nesanatoase, care se adreseaza copiilor, este mai mult decat o necesitate", a subliniat Harris.

In Romania, companiile Coca-Cola, Star Foods, Nestle, Burger King, Ferrero, General Milks, Mars, Kraft si Unilever au anuntat, in decembrie 2008, ca nu vor mai face publicitate pentru copiii sub 12 ani la produsele alimentare nesanatoase, dupa ce au semnat "Codul etic pentru publicitate adresata copiilor". De asemenea, aceste companii nu vor mai face campanii de promovare a produselor de tip fast-food in scolile primare.

"Acesta este un exemplu al modului in care industria poate sprijini promovarea unei diete echilibrate si a unui stil de viata sanatos. Industria alimentara din Romania si-a asumat rolul de coordonator la nivel european al luptei impotriva obezitatii"
, spune reprezentantul World Federation of Advertisers (Federatia Mondiala a Publicitarilor), Will Gilroy.

In acelasi context, in Marea Britanie, numarul reclamelor TV la produsele alimentare de tip junk food (asa-numita mancare nesanatoasa) a scazut cu 34% in 2008, ca urmare a reglementarilor ce au ca scop combaterea obezitatii, in special in randul copiilor.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.