Dinozaurii, uriasele animale care au trait pe Pamant, nu au fost atat de mari cum se credea, greutatea lor adevarata fiind jumatate din cea estimata, potrivit unei cercetari publicate in Journal of Zoology care demonstreaza ca modelul de calcul al marimii acestora folosit pana acum este gresit.
Cercetatorii de la Universitatea de stat din Colorado au descoperit ca modelul statistic folosit pana acum pentru a calcula marimea dinozaurilor este gresit. Spre exemplu, relateaza NewsIn, estimarile privind greutatea lui Apatosaurus louisae - 38 de tone -, unul dintre cei mai mari dinozauri, reprezinta de fapt dublul greutatii sale reale-18 tone.

"Paleontologii au folosit timp de 25 de ani un model statistic pentru a estima greutatea dinozaurilor si a altor animale mari care au disparut. Prin re-examinarea datelor din esantionul initial am aratat ca modelul statistic are multe defecte si ca dinozaurii aveau probabil doar jumatate din greutatea estimata initial",
a declarat Gary Packard de la Universitatea de stat din Colorado.

Noile descoperiri au implicatii pentru numeroase teorii legate de starea biologica a dinozaurilor, de la energia necesara metabolismului la cerintele alimentare si la modurile lor de locomotie.