Dupa ce a fost prins timp de 120.000 de ani sub un bloc de gheata din Groenlanda, un microb a fost readus la viata si poate oferi indicii legate de formele de viata existente pe alte planete.
Noua specie de bacterie - Herminiimonas glaciei - a fost gasita la aproape 3 km sub un ghetar groenlandez, unde temperaturile coboara bine de tot sub limita inghetului, presiunea se ridica la cer, iar mancarea si oxigenul sunt prezente rare, scrie publicatia Livescience.
“Nu stim in ce stadiu erau cand le-am gasit. Fie erau in stare latenta, fie se metabolizau, dar nu stim sigur”, spune Jean Brenchley, de la Pennsylvania State University, unul dintre membrii echipei care a studiat noul tip de microb.
Pentru a-i insufla viata bacteriei, cercetatorii au incubat mostre la o temperatura de 2 grade Celsius timp de sapte luni, apoi au urcat temperatura la 5 grade Celsius pret de alte patru luni.

Cotidianul