Tabelul periodic al elementelor, cunoscut si sub denumirea de "Tabelul lui Mendeleev", se va imbogati in curand cu cel de-al 112-lea element chimic, urmand sa fie completat cu element din categoria celor "super-grele", informeaza BBC News Online, citat de Mediafax.
La mai mult de un deceniu dupa ce experimentele de laborator au produs primul atom al acestui element, o echipa de oameni de stiinta germani a fost creditata cu descoperirea acestuia. Echipa de cercetatori, coordonata de Sigurd Hofmann de la Centre for Heavy Ion Research, trebuie sa aleaga un nume pentru noul element chimic, inainte ca acesta sa poata fi introdus in tabelul lui Mendeleev.

In ultimele decenii, oamenii de stiinta s-au aflat intr-o adevarata cursa pentru descoperirea elementelor "super-grele". Profesorul Hofmann a inceput procedura de introducere a acestui element in tabelul periodic inca din 1976. Experimentele din domeniul fuziunii pe care le-a efectuat in laborator au relevat deja existenta elementelor chimice al caror numar atomic este cuprins intre 107 si 111. Acestea sunt cunoscute drept "elemente super-grele", iar numarul lor din tabel reprezinta numarul protonilor, care, alaturi de neutroni, formeaza cea mai mare parte din masa unui atom.

Pentru a crea elementul 112, oamenii de stiinta germani au folosit un accelerator de particule, lung de 120 de metri, prin care au bombardat atomii din grupul de studiu cu ioni de zinc . Nucleele celor doua elemente au fuzionat si au format nucleul noului element.

Romania Libera