De asemenea, cercetatorii elvetieni au identificat o planeta din afara sistemului solar care ar putea fi acoperita de oceane.
In urma eforturilor pentru gasirea unei planete similare Terrei, astronomii elvetieni au dat peste doua planete care se aseamana izbitor cu aceasta: una are o dimensiune corespunzatoare, iar cealalta se afla la o distanta potrivita de steaua-mama. Cercetatorii elvetieni au descoperit pe de-o parte cea mai mica exoplaneta de pana acum, numita Gliese 581 e, iar pe de alta, au constatat ca o planeta descoperita anterior, Gliese 581 d, se afla la o distanta de steaua careia ii da tarcoale care ii indreptateste pe oamenii de stiinta sa creada ca ar putea gazdui viata.

“Sfantul Graal al studiului exoplanetelor este o planeta stancoasa similara Terrei, situata la o distanta potrivita de steaua-mama”, a declarat Michel Mayor de la Universitatea Geneva, coordonatorul cercetarii.
Gliese 581 e este de doar 1,9 ori mai mare decat Terra, in conditiile in care celelalte planete descoperite in afara sistemului solar au dimensiuni similare gigantului gazos Jupiter, in care ar putea intra 1.000 de Terre, informeaza AP.

Cotidianul