Carol a marturisit ca nu vede prea bine Google in viitor, asta pentru ca business-ul lor e reprezentat 99.99% de motorul de cautare, pe cand pentru Yahoo! acesta avand numai jumatate din importanta. CEO-ul a mai precizat ca gigantul software si mai nou hardware (Google) ar trebuit sa creasca anual cate o noua ramura de marimea Yahoo! pentru a-si pastra relevanta pe piata. Oare chiar asa stau lucrurile?
Google versus Yahoo!Google. Pustanii de la Stanford, pe numele lor Sergey Brin si Larry Page, au schimbat intr-un fel lumea. Afacerea de garaj pornita in urma cu ceva ani a ajuns astazi sa dea unul dintre cele mai puternice branduri: Google.
Trebuie sa ne temem de Google?Ideea a fost cat se poate de simpla: creearea unui algortim performant care sa filtreze toate site-urile si sa intoarca rezultate excelente si totodata relevante pentru orice utilizator. Asa a aparut motorul de cautare Google, de departe cel mai performant. Castigand popularitate pe tot mapamondul, baietilor nu le-a fost chiar greu sa gaseasca o solutie de monetizare a traficului urias. Amintim aici link-urile platite si asezate in pozitii favorabile sau link-urile plasate intr-un sidebar separat. Dar Google avea un potential mult mai mare si planul de actiune al celor doi studenti era ceva mai vast.
A aparut un sistem de publicitate extrem de eficient, pe metoda CPC (cost per click). Astfel, Google a dat sansa advertiserilor sa aiba reclame pe site-uri mari si sa plateasca numai cand un vizitator da click pe acel banner. Metoda este profitabila si pentru cei care detin site-uri si, dintr-un motiv sau altul, trebuie sa se bazeze indeosebi pe AdSense, solutia Google. Acestia primesc o suma modica la fiecare click, suma care depinde de mai multi factori si poate sa ajunga la valori decente daca site-urile sunt traficate. Cu aceasta monetizare eficienta, Google absoarbe anual aproximativ jumatate din bugetele de publicitate alocate pe zona de online, zona care poate fi monitorizata cel mai bine.
Cand se fac bani multi cu un produs atat de popular ca brand si functionalitate, oricine s-ar gandi la extindere. E in natura omului. Deschizi ceva nou pentru ca stii ca esti puternic si ca poti bate relativ usor pe altul care probabil e deja lider intr-un domeniu. Google nu s-a concentrat suficient pe anumite segmente, dupa lansarea motorului de cautare. Unele feature-uri merg excelent, altele au lacune. Majoritatea sunt gratuite, pentru ca asta e reteta de succes: compania merge in paralel cu solutii free pentru utilizatori si castiguri tot mai mari din publicitate pe baza popularitatii dobandite.
Serviciul Google News se va inchide in Spania
Luam spre exemplu Google Videos, acum parte a Google Search. Cele mai multe cautari duc spre clipuri YouTube, site cumparat de Page si Brin. Aveti nevoie de harti pe dispozitive mobile? Incercati Google Maps. Vreti informatii online despre o anumita carte? Google Books este solutia! Echipa lucreaza momentan la copyright-uri si alte probleme, dar promite ca toate cartile din lume se vor gasi acolo...Daca Microsoft are suita Office, Google a facut Docs. Poti face acolo fisiere text, scrisori, calendare, chiar si prezentari stil Powerpoint. Daca Yahoo! avea o pagina de home foarte atractiva, a aparut iGoogle, particularizabila dupa gustul fiecaruia. Vreti stiri? Incercati Google News! Mergeti la cumparaturi? Ce ziceti de checkout.google.com/" target="_blank">Google Checkout? Daca Messenger-ul e crucial pentru Yahoo!, Gtalk nu e deloc asa pentru compania "de garaj", insa exista. Doriti putin spionaj pentru relaxare? Earth sau StreetView sunt tocmai bune...
Google se extinde prin lansarea Google Videos
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Avionul care ar fi dispărut în 1955 și ar fi reapărut în 1985. Adevărul din...
Sursa: garbo.ro
-
FOTO: Destinații de schi aproape de casă pentru vacanța de iarnă 2025–2026....
Sursa: kudika.ro