In ultimele sase luni, reteaua sociala gigant a atras un numar de noi utilizatori mai mare decat populatia Romaniei.

Subiectul "Facebook" e pe buzele tuturor, mai ales de cand numarul de utilizatori a depasit cifra simbolica de 200 de milioane. Reteaua sociala a devenit inca de anul trecut mai populara decat MySpace iar democratia pe care Mark Zuckerberg o incurajeaza de cand membri din intreaga lume s-au aratat nemultumiti de "Conditiile de utilizare a serviciului" le-a crescut acestora increderea in serviciu.

Facebook e intr-un permanent stadiu "beta", creatorii experimentand in continuu functii noi care variaza de la accentuarea importantei statusurilor care ar putea suplini nevoia de a folosi Twitter (platforma pe care n-au reusit, anul trecut, sa o cumpere), pana la introducerea unei monede virtuale care ar permite realizarea de microplati.

Cel mai influent blog colectiv dedicat exclusiv subiectelor "Web 2.0" si socializarii online, Mashable, a publicat saptamana trecuta o serie de articole adresate atat persoanelor care folosesc reteaua pentru a socializa, cat si celor care isi promoveaza afacerile prin intermediul Facebook. Iata cateva dintre concluziile si sfaturile care merita retinute.

Intrebandu-se "Cat de mare e Facebook" Mark Ghuneim a aflat urmatoarele:

  • Cautarea "Facebook" pe Google duce la aproximativ un miliard de rezultate.
  • Conform celor mai recente statistici ale Quantcast, Facebook a castigat in ultimele 6 luni peste 23.000.000 de noi utilizatori, o rata de crestere fara precedent printre retelele de socializare online.
  • Zilnic, mai mult de 7.000 de posturi de blog si aproximativ 27.000 de mesaje transmise pe Twitter contin termenul "Facebook".
  • Tot pe Twitter, mesajele care fac referire la Facebook sunt, de multe ori, mai populare decat cele care se refera la presedintele SUA, Barack Obama.
  • De la inceputul lui 2009 numarul de stiri Google referitoare la Irak a fost depasit de stirile avand ca subiecte Facebook sau Twitter.
  • Aplicatii cum ar fi "Super Wall" sau "Texas HoldEm Poker" au sute de mii de utilizatori activi, recordul stabilindu-l recent "We're related", a carei popularitate se numara in aproape 3 milioane de utilizatori.
Faptul ca opinia majoritatii conteaza pe Facebook ii afecteaza pe toti membri retelei. Analizand cele doua documente care au fost editate de utilizatori de-a lungul a 30 de zile, "Principiile Facebook" si "Declaratia Drepturilor si Responsabilitatilor", Ben Parr sustine ca principiile democratice la care Facebook a aderat in ultima vreme nu reflecta o transparenta reala a deciziilor companiei. Autorul se indoieste ca functiile care vor fi adaugate in viitor vor tine cont de opinia utilizatorilor si aminteste ca, pana la urma, ceea ce conteaza pentru Facebook e profitabilitatea si nu deschiderea companiei fata de principiile democratiei.

Intr-un alt articol acelasi Ben Parr descrie cum functioneaza nou-introdusele credite Facebook, speculand ca acestea ar putea deveni o moneda virtuala care sa permita plata de aplicatii sau chiar shoppingul online. Conform unui sondaj, insa, 465 de cititori ai Mashble declara ca nu sunt interesati de cumparaturile realizate cu ajutorul creditelor, fata de 65 care intentioneaza sa le foloseasca si 159 care nu stiu inca destule despre noul sistem.

Dan Schawbel, autorul unui celebru blog despre brandingul personal, stabileste cateva reguli care trebuie respectate pentru ca brandul personal reprezentat pe Facebook sa aiba succes:

  • Esential e sa stabilesti, din start, cui te adresezi si sa ai grija ca media pe care o impartasesti cu ceilalti sa fie atent targetata: probabilitatea ca seful tau sa fie interesat de detalii din viata personala e destul de mica.
  • Setarile de intimitate sunt foarte importante si trebuie bine definite inca de la inceput. S-ar putea ca o poza in care ai fost etichetat de un prieten sa nu te reprezinte asa cum ti-ai propus.
  • E indicat ca profilul de utilizator sa contina cat mai multe informatii, avand in vedere ca angajatorii au inceput sa se obisnuiasca sa-si caute candidatii in retele sociale pentru a afla mai multe despre ei. Actualizarea frecventa a statusului este, la randul ei, importanta, la fel ca si folosirea optiunii Facebook Connect, in cazul in care ai un blog pe care vrei sa-l citeasca si prietenii de pe Facebook.
  • La cresterea popularitatii contribuie si grupurile si paginile pe care le creezi sau la care aderi: acestea iti pot aduce atat colaboratori cat si cititori noi. In cazul in care vei initia si promova evenimente iti vei putea impune opinia, putand sa te pozitionezi corect si sa castigi, astfel, notorietate.
  • Sharingul media si comunicarea in alte retele (Twitter, LinkedIn, FriendFeed, Technorati etc) te va ajuta sa te promovezi eficient: nu numai productivitatea iti va creste, ci si implicarea in treburile comunitatii, lucru pe care Dan Schawbel il considera esential in evolutia brandului personal.
Tot la dezvoltarea brandului se refera si Steve Coulson, care contribuie cu 5 sfaturi pentru ca pagina personala sau comerciala sa te reprezinte cat mai eficient:
  • Atentie la fotografia de profil, ale carei dimensiuni trebuie sa ia in calcul si chenarul de 12 pixeli pe care Facebook il aplica automat.
  • Previzualizarea linkurilor pe care le postezi este si ea importanta, optiunea de a predefini un thumbnail care sa ilustreze o pagina care nu contine elemente grafice fiind utila daca vrei ca linkurile tale sa se bucure de succes.
  • Fanii unui produs, in cazul in care pagina ta de Facebook reprezinta un brand comercial, pot capata acces la mai multe informatii decat vizitatorii obisnuiti. Oferindu-le privilegii suplimentare cum ar fi continut exclusiv, coduri promotionale sau alte oferte, vei reusi sa-i fidelizezi mai repede.
  • Pana cand Facebook va oferi tuturor optiunea de a avea un url personalizat, cum e cel al Mashable, singura posibilitate ca sa ai o adresa usor de retinut e sa redirectionezi catre profilul tau folosind un link de genul http://facebook.DOMENIULTAU.com, lucru permis in prezent de reteaua sociala.
  • Ca sa angajezi comentarii in jurul produsului pe care il reprezinti e indicat sa stabilesti un calendar al actualizarilor pe care intentionezi sa le postezi. Programarea prealabila a acestora va mentine dialogul activ si iti va da acces la statistici care se pot dovedi extrem de utile in strategia de marketing pe care ai adoptat-o.

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.