Reputatia, relevanta, interactiunea cu consumatorii, inovatia reprezinta cateva din punctele forte ale strategiei pe care advertiserii romani ar trebui sa le adopte pentru a-si mentine pozitia pe o piata care va fi afectata in mod cert de criza financiara, crede Stefan Kolle, partener FutureLab.
Stefan Kolle, FutureLab: Advertising-ul a murit, incepeti sa faceti marketing Prezent la a doua editie a evenimentului Inspire 2009, organizat de Evensys, Stefan Kolle (foto) a explicat ca advertiserii care vor opta pentru un dialog deschis cu consumatorii, detasandu-se de modelul publicitar de tipul “monolog”, vor avea de castigat chiar si in contextul actualei crize financiare.

“Oamenii devin foarte atenti in ceea ce priveste felul in care isi cheltuiesc banii, devin foarte selectivi, punand accent in primul rand pe calitate. Cei care vor continua sa se adreseze oamenilor asa cum a facut-o publicitatea pana acum au toate sansele ca in 23 de secunde sa primeasca un pumn in ochi.

Cred ca primordiala este intelegerea nevoilor consumatorilor, si nu agresarea lor cu produse. In loc sa incerce sa «bage pe gat» un produs, advertiserii ar trebui sa dialogheze cu clientii, sa vada pe ce nevoi se pliaza mai bine respectivul produs”, a declarat, pentru Wall-Street, Stefan Kolle.

Acesta considera ca tarile care au inregistrat in ultimii ani o crestere economica sustinuta, in aceasta categorie inscriindu-se si Romania, vor fi cele mai afectate de criza financiara.
Publicitate pe acest site

“Vor supravietui acele agentii care vor intelege strategia clientului, si, in acelasi timp, se vor apropia de acesta, aratandu-i ca ii impartasesc nevoile si problemele si ajutandu-l sa le depaseasca. Astfel se construieste loialitatea”, spune Kolle.

Actuala situatie financiara reprezinta un moment oportun investitiilor in advertising in cazul in care o companie are un portofoliu solid, format din produse de calitate, oamenii recomandand si altor semeni respectivele produse, crede reprezentantul FutureLab.

“Daca ai produse de exceptie, milioane de consumatori, nu ai nevoie de multa reclama. Una din cele mai importante surse de influenta in decizia de cumparare nu este televiziunea sau radioul, este recomandarea venita din partea familiei si prietenilor. O companie poate sa beneficieze de cea mai mare campanie de promovare, dar daca nu are o reputatie buna produsele ei nu vor fi cumparate.
Reputatia depinde de experienta pe care produsele le ofera consumatorului”, afirma Stefan Kolle.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.