Intr-o perioada in care veniturile agentilor imobiliari incep sa scada dramatic si multi dintre ei isi pierd locurile de munca, atitudinea cu care acestia trateaza clientii si serviciile oferite devin factorii decisivi pentru supravietuirea in piata. Specialistii consultanti de Wall-Street au explicat unde s-a gresit in trecut si cum ar trebui sa se schimbe atitudinea agentilor imobiliari.

Multi oameni din imobiliare si-au pierdut simtul realitatii

Bogdan Georgescu, presedintele companiei de consultanta imobiliara Colliers International, crede ca, luati de val, multi oameni din domeniul imobiliar si-au pierdut in ultimii ani simtul realitatii si au acordat atentie in primul rand activitatilor care au generat un castig imediat, in detrimentul educatiei si dezvoltarii pe termen lung.

Cat timp piata crestea cu peste 50% pe an, as spune ca aceasta atitudine a fost oarecum normala, mai ales intr-o tara in care succesul se masoara aproape exclusiv in bani sau masini de lux. Imi aduc aminte ca, acum mai bine de un an, un bancher elvetian imi explica filozofia administrarii averilor in tara sa si nu reuseam sa inteleg conceptele de «clase de risc», «termen lung» sau «planificare financiara»”, explica seful Colliers.

Mai multe detalii despre atitudinea fata de criza a jucatorilor din piata imobiliara, gasiti aici.

Client Care si Quality Control – Expresii noi in pentru agenti

Razvan Gheorghe, Partner si Managing Director al companiei de consultanta Cushman & Wakefield Romania, spune ca actualul context economic a determinat aparitia unor expresii precum Client Care si Quality Control in viata agentiilor imobiliare si a consultantilor. Indiscutabil, clientii sunt mult mai selectivi, iar fara o abordare profesionala, dar mai ales fara un cadru etic, serviciul nu va fi castigat de agenti.

Orice consultant trebuie sa inteleaga ca standardul serviciilor imobiliare este inalt si are o singura insemnatate, indiferent de compania la care lucrezi. Acest lucru inseamna ca cerintele sunt aceleasi pentru orice fel de agent dintr-o companie si, la randul lor, sunt identice pentru o companie mica sau mare”, subliniaza Razvan Gheorghe.

Mai multe informatii despre noile expresii aparute in viata agentiilor imobiliare, gasiti aici.


Un trend impus de piata imobiliara

Reuven Havar, director general al al dezvoltatorului AFI Europe Romania, este de parere ca atitudinea agentilor imobiliari din piata locala nu a fost diferita fata de cea a colegilor din Europa, pentru ca toti au facut parte dintr-un trend impus de dinamismul pietei imobiliare.

A fost un trend si sume mari de bani au fost rulate, insa acum intreaga piata imobiliara s-a schimbat si toti jucatorii vor trebui sa se adapteze situatiei. Toti cei care au facut parte din trend, fie ca a fost vorba de companii de consultanta, de investitori, dezvoltatori sau chiar de banci, cu totii se vor adapta sau vor disparea din piata”, explica Reuven Havar.

Mai multe detalii despre trendul impus in piata imobiliara, gasiti aici.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.