Un studiu realizat de Scoala Norvegiana de Management a ajuns la concluzia ca muzica descarcata gratuit influenteaza pozitiv vanzarile.

Cei care downloadeaza muzica sunt de 10 ori mai predispusi sa si plateasca pentru ce asculta, sustine studiul realizat de profesoara Anne-Britt Gran in cadrul Departamentului de Comunicare-Cultura si Limba al Scolii Norvegiene de Management, informeaza MSN.

58% din cei 1.901 respondenti cu varste cuprinse intre 15 si 20 de ani au cumparat cel putin un CD audio in intervalul mai-noiembrie 2008, desi folosesc constant internetul pentru a descarca muzica. "E interesant ca si cei mai tineri de 20 de ani cumpara muzica in format fizic", e de parere Audun Molde, unul dintre profesorii care au participat la realizarea studiului, adaugand ca se astepta ca tinerii sa apeleze mai degraba la melodii descarcate contra-cost decat la CD-uri.

Research-ul a evitat termenul "ilegal", pastrand astfel un semn de intrebare privind sursele gratuite de muzica la care apeleaza adolescentii norvegieni, urmand ca studiul care va fi publicat in luna mai sa ia in calcul si servicii gratuite, legale, cum ar fi Spotify.

Rezultatul la care au ajuns cercetatorii norvegieni mai adauga un argument in favoarea gratuitatii muzicii pe internet, in conditiile in care fondatorii trackerului de torrenti Pirate Bay au fost recent calificati ca fiind "vinovati" in cazul procesului care le-a fost intentat de reprezentantii industriei muzicale si a filmului in urma cu trei ani.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.