"Nu uita sa pozezi pagina a patra!" o sa le zicem prietenilor cand le vom arata un exemplar din New York Times. Nu pentru ca pagina respectiva ar fi de negasit in editia online, ci pentru ca experienta rasfoitului va fi interactiva.

Prezenta NYTimes la ETech, serie de conferinte dedicate tehnologiilor emergente, a dezvaluit cateva dintre planurile de viitor ale companiei. Nick Bilton, unul dintre cei cinci specialisti ai laboratorului de cercetare si dezvoltare, a vorbit despre "Senzori, media inteligenta si viitorul stirilor". Desi e de parere ca tehnologiile aflate inca in faza de laborator ar putea fi implementate mainstream incepand cu urmatorii 5 ani, dupa cum a declarat pentru CNET, Nick Bilton e vizionar in ceea ce priveste "ziarul 2.0".

Acesta va fi actualizat in timp real in functie de preferintele cititorului. Senzori impregnati in hartie vor transmite telefonului mobil sau computerului detalii referitoare la articolele care au fost deja citite, pentru ca stirile sa nu se repete.

Camerele foto ale telefoanele mobile vor trebui din cand in cand indreptate catre pagina ziarului, ca sa poata recunoaste coduri de bare bidimensionale. Acestea, asemanatoare ca principiu de functionare codurilor QR, sunt asigurate de canadienii de la Semacode. Imaginile alb-negru pot encoda in format grafic mii de caractere reprezentand linkuri catre media online variind de la trailere de film la reclame personalizate sau jocuri.

“Custom Times” e un chiosc digital gandit sa inlocuiasca automatele de ziare. Aparatul, constand in momentul de fata - cel putin in pozele publicate de CNET - intr-un touchscreen montat pe o cutie de carton, iti permite sa citesti versiunea online a NYTimes si sa printezi doar articolele care te intereseaza.

Un alt aspect pe care Nick Bilton il considera important pentru viitorul stirilor e accesarea lor prin televizoarele conectate la internet, din ce in ce mai populare. In functie de distanta la care se afla privitorul, un program dezvoltat in colaborare cu Adobe va calcula automat dimensiunile ideale ale continutului afisat pe ecran, eliminand nevoia de a mari sau micsora textul.

Trustul de presa a anuntat la inceputul saptamanii ca se confrunta cu o lipsa de lichiditati care ii obliga sa-si vanda sediul social din Manhattan, decizie care le va aduce 225 de milioane de dolari. Este posibil ca o parte din acesti bani sa fie investiti in cercetare, in conditiile in care a trecut putina vreme de cand cei de la Hearst anuntau ca, in viziunea lor, ziarul viitorului va folosi in loc de hartie un display interactiv usor de impaturit. Criza financiara obliga multi publisheri sa caute solutii noi ca sa-si pastreze sau mentina pozitia pe piata iar NYTimes a dovedit deja ca are incredere in puterea noilor media.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.