Anul 2012 aduce semne timide, dar incurajatoare de restabilire a optimismului: romanii isi considera situatia financiara si perspectivele actuale ceva mai bune decat in urma cu un an.

Anul 2012 aduce semne timide, dar incurajatoare de restabilire a optimismului: romanii isi considera situatia financiara si perspectivele actuale ceva mai bune decat in urma cu un an.

Astfel, daca in luna februarie 2011, 68% dintre romani considerau ca situatia financiara a familiei lor era mai rea decat acum un an, in februarie 2012 procentul celor care o duc mai greu din punct de vedere financiar coboara la 61%. Totusi, in privinta situatiei economice generale a tarii, romanii raman pesimisti. Se simte totusi o usoara imbunatatire – anul trecut 85% dintre ei nu credeau ca economia merge bine, in vreme ce in 2012 acest procent a scazut la 76% din populatie. Jumatate dintre cei chestionati nu vad o indreptare a situatiei economice in urmatoarea perioada.

Parerile romanilor fata de evolutia situatiei lor financiare in urmatorul an sunt impartite – 40% cred ca venitul lor va ramane acelasi, in vreme ce 37% spun ca se asteapta ca acesta sa scada. Aceste procente sunt relativ constante in ultimii 3 ani, cu usoare semne de imbunatatire in 2012.

8 din 10 romani nu considera ca este momentul potrivit pentru a economisi, iar 84% nu se asteapta sa puna bani deoparte nici in urmatorul an. Aproape trei sferturi din populatie crede ca preturile au fost mai ridicate in februarie 2012 fata de aceeasi perioada a anului anterior, iar 67% estimeaza ca preturile se vor mari pe parcursul acestui an cel putin in acelasi ritm ca pana acum.

  • Situatia locurilor de munca

Oamenii sunt ceva mai increzatori in stabilitatea locurilor de munca: doar 63% dintre romani cred ca somajul va creste in decursul acestui an, fata de 75% in februarie 2011.

In acest context, intentia de achizitie a unor bunuri de folosinta indelungata ramane scazuta, doar un roman din zece aratandu-se dispus sa faca acest lucru in urmatorul an.

Informatiile provin din Barometrul de Incredere a Consumatorului, studiu cofinantat de Comisia Europeana si realizat lunar de GfK Romania. Datele sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste, esantionul fiind de 1000 de persoane intervievate in fiecare luna.

Citeste si:
Reghecampf îi dă replică Anamariei Prodan: „Trăiește în continuare...
Reghecampf îi dă replică...


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.