Dupa un prim trimestru in care companiile au redus sau chiar au inghetat bugetele destinate pregatirii si instruirii angajatilor, iar afacerile firmelor de training au intrat serios la apa (inregistrand scaderi cu pana la 40% fata de anul 2008), trimestrul doi aduce discount-uri si scaderi ale onorariilor in oferta trainerilor.
Companiile mari de training scad tarifele

Pentru a ramane competitivi pe o piata care, cu un an in urma, se invartea in jurul sumei de 40-50 de milioane de euro, atat marile companii de training, cat si firmele mici, cu cifre de afaceri de pana in 300.000 de euro, se lupta pentru atragerea clientilor, punand la bataie oferte de preturi mai mici cu 30% sau discounturi cu pana la 50%.

“Nu oferim discounturi, insa am scazut pretul de lista cu 10% fata de anul 2008. Pentru 2009, pornim in discutiile de vanzare de la un pret de lista de 1.800 de euro/zi, la care se adauga costurile cu materialele si instrumentele, in functie de solutia folosita”, a declarat Ioana Molnar, marketing manager al companiei Human Invest, cu afaceri cifrate la 1,4 milioane de euro in 2008. In trimestrul intai al anului 2009, compania a inregistrat o scadere de 30% a cifrei de afaceri, fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Mai multe detalii despre noile tarife ale firmelor de training, gasiti aici.


Companiile mici fac training pe jumatate de onorariu


Daca, pentru a-si mentine portofoliul, gigantii de pe piata au scazut cu o treime tarifele, pentru firmele mici de training devine din ce in ce mai greu sa respire pe o piata sufocata de recesiune.

Daca inainte de 2009 clientii veneau singuri pentru a-si inscrie candidatii in programe de training, acum licitatiile de proiecte sunt castigate de companiile cu infrastructura si strategie puternice. Asadar, firmele mici au apelat la singura varianta viabila: reduceri masive de preturi pentru aceleasi servicii. Discounturile vor fi mentinute pe toata perioada anului in curs.

Mai multe informatii despre onorariile percepute de companiile mici, gasiti aici.


Care este solutia salvatoare?


Chiar daca afacerile furnizorilor de training s-au comprimat pe primul trimestru, piata are inca nevoie de servicii de instruire si formare. Daca in primele trei luni piata romaneasca se afla intr-o perioada de expectativa, trainerii au reusit sa semneze contracte in al doilea trimestru, mai mici ca valoare fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Pe langa valoarea contractelor, diferenta majora resimtita in T2 tine de tipul, durata si continutul training-ului furnizat. Anul trecut, managerii isi trimiteau in grup angajatii la cursuri de managementul talentelor, lidership sau soft skils.

Acum, odata cu micsorarea bugetelor, singurii beneficiari ai cursurilor sunt cativa oameni-cheie, solicitati sa participe la sesiuni deschise, tinute la sediul firmei de training. Cursurile deschise se organizeaza concomitent pentru angajatii diverselor companii si au un cost redus fata de cele particularizate, oferite la sediul clientului.

Mai multe detalii investitia in 'oamenii cheie', gasiti aici.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.