Protectia Consumatorilor va mai sanctiona si premiile false, promotiile inselatoare sau comertul de tip piramidal.
Unitatile bancare sint obligate sa informeze complet consumatorii despre modificarea periodica a dobinzilor in momentul contractarii unui credit, potrivit unui act normativ intrat in vigoare la inceputul acestui an. „Majoritatea bancilor ofera credite care au in prima faza o dobinda de 5%, care dupa un timp ajunge la 9%, invocind ca motiv al majorarii cerintele pietei. Dar, in acelasi timp, ofera credite noi cu o dobinda tot de 5%, sa zicem, pentru a atrage clienti. Informam toate unitatile bancare ca astfel de practici vor fi drastic sanctionate, de acum incolo, de inspectorii autoritatii“, a explicat Gheorghe Ciubotaru, vicepresedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).

Si operatorii economici care vor folosi publicitatea inselatoare sau agresiva pentru a convinge consumatorii sa achizitioneze un produs sau un serviciu vor fi sanctionati de inspectorii pentru Protectia Consumatorilor, potrivit noii legi privind combaterea practicilor comerciale incorecte. „Aceasta lege interzice metodele abuzive prin care comerciantii incalca drepturile consumatorilor. Vrem sa rezolvam astfel probleme care la o prima vedere nu par grave, insa ele sint in defavoarea consumatorilor“, a declarat Dan Vlaicu, presedintele ANPC.

Noile reglementari vor permite interzicerea metodelor abuzive prin care unii comercianti incalca drepturile consumatorilor folosind publicitatea capcana, acea practica de a convinge consumatorul sa cumpere de la o anumita societate facind publicitate unui produs la un pret foarte scazut, pentru care nu exista un stoc corespunzator. De asemenea, comerciantii care vor folosi indemnuri directe adresate copiilor de a cumpara anumite produse sau de a-si convinge parintii sa le cumpere sau vor face afirmatii false cu privire la proprietatile curative ale produselor vor fi sanctionati de ANPC.

Mai mult, comerciantii care incearca sa creeze consumatorilor falsa impresie ca au cistigat un premiu, in conditiile in care nu exista unul sau actiunea pe care trebuie sa o intreprinda pentru a cistiga premiul este conditionata de plata unei sume sau de suportarea unui cost, risca amenzi. Sint pasibile de amenzi si institutiile mass-media care vor difuza reportaje publicitare pentru a promova un produs, fara sa specifice in mod clar ca, pentru respectiva promovare, comerciantul a platit.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.