Turisti sau oameni de afaceri ajung sa piarda avioane din cauza traficului aglomerat spre Aeroportul Henri Coanda. Tinand cont si de marea asfaltare din Capitala, operatorii din turism pot pierde cate aproximativ 1.000 de euro de fiecare strain care renunta sa vina in Romania. Ministrul Gheorghe Dobre sustine ca de vina este semaforul amplasat langa un mare centru comercial si cere controale

Operatiunea \"marea asfaltare\" este cireasa amara de pe tortul numit trafic, disputat de toti si pus in carca tuturor. La inceputul lunii martie, primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, ii avertiza pe bucuresteni in legatura cu proportiile calvarului care ii asteapta. \"Recunosc public ca va fi o perioada de doi ani de zile extrem de dificila pentru traficul bucurestean. Cautam rute alternative pentru a asigura un trafic cat de cat fluent\", declara edilul sef al Capitalei.

Intre timp insa, desi Videanu i-a sfatuit pe bucuresteni, mai in gluma, mai in serios, sa incerce mersul pe jos, mijloacele de transport in comun sau bicicleta pentru a evita aglomeratia si nervii, traficul aglomerat din Bucuresti i-a afectat si pe cetatenii straini, aparand astfel primele pierderi de decolari ale grupurilor de turisti.

Una dintre aceste situatii, semnalata de oficialii Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), s-a produs chiar la mijlocul saptamanii trecute, cand un grup de sapte oameni de afaceri a pierdut avionul, dupa cum a precizat presedintele Patronatului ANAT, Gheorghe Fodoreanu.

Pierderile nu pot fi deocamdata cuantificate, insa la un calcul sumar o agentie de turism ar pierde in jur de 25 de mii de euro pentru un grup de 20 de persoane. Un grup de 20 de turisti care vin in tara pentru trei zile platesc in medie in jur de sase-opt mii de euro. Daca se intampla sa piarda decolarea, acest lucru ar insemna inca o noapte de cazare in plus si inteventia partenerului strain in acest \"joc\", care poate solicita restituirea banilor pentru intregul program plus penalitati, suma care ar ajunge la aproximativ optsprezece mii de euro. Desi agentiile de turism nu au statistici, ci au la dispozitie numai un segment din totalul turistilor straini care trec prin Bucuresti, luand in calcul capacitatea hoteliera a Capitalei, anul trecut au fost inregistrati in jur de 800.000 de turisti, cazati in hotelurile din Capitala.

Vinovatii fara nume

Desi in mod normal responsabili ar fi constructorii pasajului rutier, beneficiarii lucrarii si cei care se ocupa de sistemele de semaforizare, presedintele ANAT nu acuza pe nimeni, ci isi doreste ca transferul catre aeroport sa se faca in conditii mai bune.

Cu un asa precedent, insa, istoria nu putea decat sa se repete. Ieri, unsprezece turisti straini au pierdut cursa spre New York din cauza conditiilor imposibile de trafic. \"De data aceasta a fost vorba de microbuze cu un numar mic de persoane, dar din mai vor incepe sa vina in Romania grupurile mari de turisti. Cand o sa se blocheze in trafic autocare cu 30-40 de turisti vom avea o problema majora. Companiile aeriene sunt exasperate pentru ca nu pot da pasagerilor informatii despre timpul de ajungere la aeroport. Sunt stopuri succesive de la Casa Presei Libere pana la Academia de Politie, iar daca nu se da verde lung (semafoare sincronizate) ne vom confrunta din ce in ce mai des cu astfel de probleme. E anormal sa se intample asa ceva in conditiile in care, in alte aeroporturi din lume, autoritatile au pus la dispozitia calatorilor mijloace de transport suplimentare, care duc catre aeroport\", ne-a declarat presedintele ANAT, care a fost fortat sa adopte un punct de vedere ca raspuns la reclamatiile venite din partea companiilor aeriene si a agentiilor de turism implicate in incoming si business travel.

\"Traficul ingreunat spre aeroportul Henri Coanda poate genera situatii foarte grave pentru grupurile de turisti si oamenii de afaceri care viziteaza Romania. Acestia vor pierde avionul din cauza imposibilitatii de acces in timp util la Aeroportul Otopeni. Cauza o reprezinta semafoarele multiple, traficul mare de pe pasajul rutier dinspre aeroport, care este in constructie de doi ani. Nu este treaba mea sa nominalizez vinovatii, ci sa semnalez aceasta situatie care va insemna o catastrofa din punct de vedere al turismului. Pierderea unui avion poate insemna un scandal imens in presa internationala, mai ales ca majoritatea celor legati de acest orar infernal sunt oameni de afaceri\", a mai adaugat Fodoreanu.

ANAT are si solutii

Solutia propusa de reprezentantul ANAT prevede fluidizarea traficului de la Piata Presei Libere la aeroport prin crearea unui culoar cu \"unda verde\" la semafoare si finalizarea rapida a lucrarilor la constructia pasajului rutier de pe DN 1, din dreptul aeroportului. In urma unui tur de monitorizare in traseu, ANAT a semnalat ieri ca \"la orele 8.00-8.30, nu era nici un muncitor care sa lucreze pe pasajul rutier in constructie de la Aeroportul Henri Coanda\", a afirmat Fodoreanu.

Dobre: Semaforul amplasat langa un mare centru comercial incurca traficul

Ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Gheorghe Dobre, a dispus, ieri, verificarea legalitatii conexiunii rutiere la DN1 realizata de catre proprietarii constructiilor din zona Baneasa si a solicitat Companiei Nationale de Autostrazi documentele prin care au fost autorizate constructiile.

\"Am solicitat CNADNR sa imi prezinte situatia tuturor acceselor realizate de diverse centre comerciale sau cartiere de locuinte la DN1 pe distanta Bucuresti - Otopeni\", a declarat, luni, agentiei Mediafax, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Gheorghe Dobre. Ministrul a dispus si verificarea legalitatii amplasarii unui semafor in apropierea unui mare centru comercial, la iesirea din Bucuresti pe DN1.

\"Semaforul, amplasat langa un mare centru comercial, nu numai ca nu fluidizeaza traficul, ba chiar il incurca. Iesirea din Bucuresti este deja ingreunata de largirea carosabilului la sase benzi si nu avem nevoie de elemente suplimentare care sa incurce\", a adaugat Dobre.

Potrivit lui Dobre, singurele solutii in masura sa rezolve problema ambuteiajelor pe acest sector sunt fie constructia unui pasaj suprateran, fie realizarea unei benzi colectoare paralela cu DN1. Banda colectoare ar urma sa preia tot traficul din zonele unde se construieste
si va fi conectata intr-un singur punct cu DN1.

Ministrul Transporturilor a solicitat firmei care construieste pasajul suprateran de la Otopeni sa urgenteze lucrarile pentru a le finaliza in avans cu o luna in asteptarea unei cresteri semnificative a traficului in perioada concediilor. \"Am vorbit cu constructorii sa accelereze lucrarile si speram sa dam drumul circulatiei pe acest pasaj la 30 mai\", a continuat Dobre.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.