"In ultimii doi ani, flota de vehicule din Europa a inregistrat evolutii interesante, care daca s-ar mentine pe termen lung ar putea eventual modifica structura cererii de produse petroliere pe continent. In 2009, pentru prima data din 2003, cota inmatricularilor de masini diesel a scazut sub 50% din total, respectiv 46,3%, pentru cele cinci piete principale - Franta, Germania, Italia, Spania si Marea Britanie", se arata in raportul lunar al AIE, citat de Reuters.
Evolutia este explicabila partial prin costurile mai mari la umplerea unui rezervor cu motorina. In plus, inasprirea reglementarilor de mediu ar putea creste cu pana la 5% pretul masinilor diesel noi, conform AIE.
Industria de rafinare din Europa va fi afectata de reducerea interesului pentru masinile pe motorina, insa impactul nu trebuie exagerat, au afirmat specialistii agentiei, citati de MEDIAFAX. [Orientul Mijlociu se "lupta", iar companiile petroliere profita]
Aproximativ doua treimi din flota de masini aflate in uz in Europa functioneaza pe baza de benzina. In Franta si Spania insa masinile pe motorina depasesc usor 50% din parcul auto.
Citeste si: CE vrea sa ieftineasca combustibilii ecologici
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Shakira, virală pe TikTok după ce a vorbit în limba română. Cum a ajuns...
Sursa: kudika.ro
-
Intimitățile unei fete cuminți
Sursa: garbo.ro