Serviciul Public de Ocupare va avea un Call center la care somerii vor putea suna pentru a afla ce locuri de munca sunt oferite in zona in care locuiesc sau de ce acte au nevoie pentru indemnizatia de somaj, serviciul urmand sa fie infiintat printr-un proiect european de peste 10 milioane de lei.

Serviciul de Call center al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca ar putea fi functional din luna mai a anului viitor, urmand sa fie alocat numarul de telefon pentru acesta.

Persoanele aflate in cautarea unui locul de munca vor putea suna pentru a afla ce posturi sunt disponibile in orasele in care locuiesc sau pentru a se informa despre programele de calificare sau formare profesionale.

Cei care raman fara locuri de munca si vor sa beneficieze de indemnizatia de somaj vor putea sa sune pentru a afla de la consultanti de ce acte au nevoie la dosar, de unde le pot obtine si unde trebuie sa le depuna.

Totodata, prin serviciul de Call center vor putea fi obtinute si informatii despre locurile de munca disponibile la nivel european, prin reteaua Eures.


"Proiectul Call center SPO (Serviciul Public de Ocupare) vizeaza cresterea calitatii si eficientei serviciilor furnizate de catre ANOFM. Prin dezvoltarea acestui sistem inovativ de furnizare de informatii se urmareste cresterea oportunitatilor de orientare, formare si dezvoltare profesionala si de integrare socio-profesionala pe piata muncii a persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca", a declarat, marti, la lansarea proiectului, managerul de proiect Elena Baboi.

Ea a precizat ca proiectul a fost scris inca din 2008, cand au inceput sa apara primele efecte ale crizei economice.

In total vor fi instruite 250 de persoane, care vor fi pregatite pentru a-i orienta pe someri inainte ca acestia sa ajunga la sediile agentiilor de ocupare.

"Interventia proiectului este directionata pentru a raspunde nevoilor SPO de a-si cultiva si institutionaliza o atitudine pro-activa fata de clienti, atitudine concretizata atat prin imbunatatirea metodelor de lucru aplicate in abordarea mai prietenoasa a procesului de implementare a masurilor active de ocupare cat si prin asigurarea unui sistem informational comprehensiv si transparent care sa faciliteze accesul clientilor la cererea si oferta de locuri de munca, respectiv formarea profesionala, la tipurile de servicii care pot fi accesate pentru reintegrarea pe piata muncii", a precizat Elena Baboi, conform MEDIAFAX.

Citeste si:
VIDEO Protest la Temocentrala Mintia, închisă după 52 de ani din...
VIDEO Protest la Temocentrala...

Proiectul se va derula in parteneriat cu Asociatia Telefonul Copilului, care va pune la dispozitia personalului ANOFM expertiza pe care a acumulat-o in acest domeniu si asistenta tehnica de care va fi nevoie.

Directorul Asociatiei, Catalina Florea, a declarat ca, pentru prima oara de la infiintare, la numarul deschis pentru copii au inceput sa sune si parinti care intreaba despre locuri de munca.



"Scopul nostru este sa venim in sprijinul parintilor, pentru ca sunt tot mai multe solicitari iar cazurile sunt dramatice. Copiii sunt expusi acelorasi probleme. Chiar si ei suna pentru problemele financiare ale parintilor", a spus directorul de la Telefonul Copilului.

Catalina Florea a adaugat ca munca unui consilier de la un call center de acest tip nu este deloc usoara, pentru ca cei care vor suna vor fi oamenii nemultumiti, cu nevoi multiple si care vor astepta ca problemele lor sa fie rezolvate rapid.

Citeste si:
Pro România propune venitul minim garantat, de 1.500 de lei. Cine...
Pro România propune venitul...

Proiectul se va derula pana in februarie 2013 si are o valoare totala de 10.174.508 de lei, din care 7.630.880 reprezinta valoarea asistentei nerambursabile.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.