Audi testeaza in prezent un sistem care ajuta la evitarea ambuteiajelor si la reducerea emisiilor de noxe.

Audi demonstreaza ca nu doar sistemele de propulsie hibride si cele electrice pot reduce consumul si implicit emisiile de noxe ale masinilor. Constructorul german are o idee novatoare in acest sens, idee care se bazeaza pe o legatura intre masini si sistemele electronice de gestionare a traficului.

Dupa 2 ani de cercetari si o investitie de 1,2 milioane de euro, Audi a realizat primele masini prototip care comunica cu semafoarele. Sistemul dezvoltat de germani se numeste Travolution si a fost testat pe doua masini Audi in orasul Ingolstadt.

Masinile Audi vor comunica cu semafoareleTravolution presupune ca semafoarele sa fie dotate cu dispozitive care sa gestioneze traficul in functie de aglomerarea intersectiilor. Este vorba de semafoare "inteligente" care permit fluidizarea traficului in functie de necesitatile de moment. Pe de alta parte, aceste semafoare sunt dotate si cu dispozitive care transmit inainte masinilor timpul pana cand vor trece pe culoarea verde. Un calculator special, inserat in electronica masinii, ii afiseaza soferului viteza recomandata pentru a prinde o serie de semafoare pe verde, pentru ca parcusul sa fie cat mai continuu, minimizand asteptarea la semafor.

Masinile Audi vor comunica cu semafoareleRatiunea este urmatoarea. Traficul devine mai fluent, iar soferii nu mai accelereaza inutil (consumand carburant) doar pentru a opri apoi la semafor.

Cei de la Audi au extins flota de masini dotate cu acest sistem si continua testele pentru a putea oferi, in viitor, sistemul Travolution in serie.

Desigur, functionarea eficienta a acestui sistem depinde foarte mult si de disciplina participantilor la trafic. Oricum, Germania nu are probleme la acest capitol.

Masinile Audi vor comunica cu semafoarele



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.