Constructorul german a publicat detaliile tehnice ale noii sale cutii "M" cu dublu ambreiaj, care va echipa, optional toate versiunile M3.

Pe hartie, noua cutie de viteze se anunta o capodopera a inginerilor BMW care asteapta acum confirmarea pasionatilor. Transmisia, cu 7 trepte, foloseste doua discuri de ambreiaj in baie de ulei pe principiul folosit si de DSG-ul lui VW si de cutia Powershift a celor de la Volvo.
Unul din discuri este raspunzator pentru cuplarea treptelor 1, 3, 5, 7 si pentru marsarier, iar celalalt se ocupa de cuplarea treptelor 2, 4 si 6. Practic, indiferent in ce treapta ruleaza masina, un disc de ambreiaj este pregatit cu treapta urmatoare preselectata, astfel incat schimbul s adecurga foarte rapid. Atat de rapid incat, echipat cu aceasta cutie, coupe-ul M3 accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 4.6 secunde, cu 0,2 secunde mai rapid decat versiunea cu cutie manuala, in conditiile unui consum mediu de 11,9 l/100 km, destul de putin pentru un V8 de 4 litri si 420 CP.
De asemenea cei de la BMW sustin ca noua cutie "M" reduce emnisiile de noxe.

BMW a prezentat cutia care ii va innebuni pe pasionatii de M3!Cutia poate fi folosita atat in modul manual, soferul avand la dispozitie sase programe de functionare in acest mod, cat si in modul complet automat cu 5 programe de lucru. Aceste programe ce pot fi selectate de sofer s erefera in primul rand la rapiditatea cu care schimba cutia si la turatia maxima la care schimba, dar nu numai. De exemplu, in modul automat, unul dintre programe permite plecarea de pe loc in treapata a doua, pentru a evita patinarea rotilor pe suprafate putin aderente. In modul manual, cand soferul poate schimba de la levier sau de la clapetele de pe volan, exista un program care activeaza implicit sistemul "Launch Control" pentru plecarile in forta, fara patinarea rotilor.

Cei de la BMW sustin ca noua transmisie este special proiectata pentru turatii maxime de 9.000 rpm ale motorului si permite operarea indelungata in regim de circuit, fara probleme de supraincalzire.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.