Urmatorii ani vor aduce o revolutie in ceea ce priveste domeniul sistemelor de asistare activa de la bordul masinilor. Chiar daca vor debuta mai intai pe modelele premium, acestea isi vor gasi locul si in masinile celorlalti producatori, intr-un efort de a reduce numarul accidentelor si consecintele acestora.
Nume mari au colaborat la un proiect - AKTIV - menit sa initieze si sa testeze utilitatea unor sisteme care ar urma sa reduca simtitior numarul accidentelor. Printre aceste nume regasim producatori de automobile, electronica si agentii specializate in siguranta traficului: Bosch, BMW, Volkswagen, Ford, Opel, MAN, Daimler etc.
Iata asadar ce sisteme urmeaza a fi implementate treptat, la bordul automobilelor:
- Pedestrian and Cyclist Safety. Acesta este un sistem care recunoaste pietonii si biciclistii cu ajutorul unor camere speciale si a unor senzori. Daca analiza electronica a datelor acestor senzori "decide" ca urmeaza un impact, atunci masina va frana singura, scopul fiind acela de a reduce cat mai mult din viteza. Aceasta nu este o noutate, Volvo avand deja un sistem care franeaza singur, desi acesta nu este conceput special pentru biciclisti sau pietoni.
Noutatea consta insa in faptul ca, daca si in urma franarii masina nu opreste la timp si soferul nu reactioneaza, acesta va simti cum volanul se manevreaza singur in as afel incat sa evite impactul. Manevra nu este insa complet automata, iar soferul trebuie sa urmeze impulsul din volan. Pe de alta parte, soferul poate ignora acest impuls.
- Integrated Lateral Assistance. La acest moment exista deja masini care avertizeaza soferul cand acesta paraseste, la o viteza mai mare, banda pe care ruleaza, daca nu semnalizeaza. Ideea sistemul este sa atraga atentia soferului in cazul in care acesta, neatent sau obosit, nu realizeaza ca paraseste banda de rulare.
Acest sistem va fi insa completat de un unul care corecteza automat trasa in cazul in care soferul nu reactioneaza la semnale. Ca si in cazul sistemului prezentat mai sus este de preferat ca soferul sa urmeze impulsul din volan, dar poate ignora traiectoria sugerata, avand control deplin asupra masinii.
- Situation-Responsive Driving. Acest nou sistem ar urma sa ajute soferii sa evite blocajele din trafic, dar nu prin sugerarea unor rute ocolitoare, ci prin informatii care sa permita fluenta traficului. S-a pornit de la ideea ca 30% din blocajele de trafic din Germania sunt cauzate de lucrari de reparatii si intretinere a drumurilor. Sistemul permite sistemului de navigatie al masinii sa primeasca informatii de la sisteme speciale ale infrastructurii. Astfel soferii pot vedea dinainte cum arata drumul din perspectiva aglomeratiei din trafic si li se sugereaza adoptarea unui ritm care sa evite blocarea traficului.
BMW TechWorks Cluj: forța de muncă triplată rapid
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro