Americanii si-au trecut in cont o victorie importanta impotriva japonezilor de la Nissan.

Chevrolet Corvette ZR1 a batut Nissan GT-R pe Nurburgring!Americanii demonstreaza ca masinile lor nu mai sunt cum erau odata. Adica, mari, grele si impresionante doar prin acceleratia in linie dreapta, aceasta datorata unor motoare imense care erau foarte departe de cei 100 CP/litru caracteristici bolizilor europeni de prestigiu.

Cel putin Chevrolet Corvette, in cea mai sportiva varianta - ZR1 - demonstreaza deocamdata ca poate tine piept celor mai rapide masini produse de europeni si japonezi.

De data aceasta "cobaiul" a fost Nissan GT-R, un model legendar care demonstreaza, prin generatia actuala, ca japonezii stiu sa faca masini foarte-foarte rapide.

Recent, Nissan GT-R a reusit sa parcurga circuitul Nurburgring in 7 minute si 29 de secunde, batand astfel cu 3 secunde recordul detinut pana atunci de Porsche 911 GT2.

Nissan GT-R are un propulsor V6, de 3,8 litri, care produce 480 CP cu ajutorul a doua turbocompresoare. Tractiunea este integrala, iar cutia de viteze este una cu dublu ambreiaj. Masina accelereaza pana la 100 km/h in sub 4 secunde si atinge peste 300 km/h.

Cum au auzit de timpul stabilit de Nissan cu cel mai puternic model din gama, cei de la Chevrolet au spus ca al lor Corvette ZR1 se descurca si mai bine. Iar acum au si demonstrat.

Corvette ZR1 a parcurs circuitul Nurburgring in 7 minute si 26,4 secunde, aproape cu 3 secunde mai bine decat GT-R.

Noul ZR1, livreaza (oficial) 638 CP, iar acceleratia 0-60 mile/ora (0-96 km/h) se face in 3,4 secunde. Masina atinge 160 km/h in doar 7 secunde, iar sfertul de mila (esential pentru americani, cand vine vorba de performantele unei masini) este atins in 11,3 secunde, viteza de iesire fiind de 210 km/h. Viteza maxima este de 330 km/h.

Chevrolet Corvette ZR1 a batut Nissan GT-R pe Nurburgring!Motorului lui Corvette ZR1 este un V8 de 6,2 litri, supraalimentat cu un compresor. Puterea maxima furnizata este de 638 CP, adica peste 100 CP/litru, iar cuplul maxim are valoarea de 819 Nm.
Propulsorul este unul asamblat manual, toate componentele care suporta forte mari, cum ar fi pistoanele si vibrochenul fiind construite din aliaje foarte rezistente. Sistemul de ungere este unul tip carter sec, specific motoarelor de curse. Asta inseamna ca nu exista baie de ulei ci doar un circuit de ulei sub presiune care lubrifiaza optim motorul.
Se pare ca ZR1 este si destul de economic (pentru un supercar), americanii afirmand ca nivelul de consum este de 16,8 l/100 km in mediul urban si 11,8 l/100 km in afara oraselor.

Chevrolet Corvette ZR1 a batut Nissan GT-R pe Nurburgring!

E drept ca modelul american este mult mai puternic decat Nissan GT-R (care beneficiaza insa de avantajul tractiunii integrale), dar pana acum puterea maxima nu era o garantie pentru un tur bun de circuit pentru un model american deoarece stabilitatea si tinuta de drum nu au fost niciodata un atu al americanilor in cazul masinilor de strada.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.