Italienii sunt in expansiune de modele si mizeaza pe rezonante istorice.

Lancia reinvie o alta legenda: modelul StratosAbia au prezentat cei de la Lancia modelul Delta, care nu ii lasa deloc indiferenti pe fanii marcii si acum pluseaza cu o noua idee. Vor sa readuca pe sosele, o alta legenda a raliurilor chiar mai rara si mai impresionanta decat Delta. Este vorba de modelul Stratos, masina care a facut legea in raliuri in anii '70, castigand campionatele din '74, '75 si '76, plus numeroase alte competitii.

Lancia reinvie o alta legenda: modelul StratosStratos a fost desenata de Bertone, pentru Lancia, conceptul masinii socand asistenta la prezentare, in 1970, datorita aspectul foarte avangardist pentru acea perioada si datorita lungimii si ecartamentului extrem de redus pentru standardele de atunci
Dealtfel, Stratos a fost o masina construita special pentru raliuri, inca din faza de proiectare. Designul foarte futurist a punctat si la impresia vizuala, dar el era dictat in principal de ratiuni legate de aerodinamica. Inginerii au vrut o masina cu un coeficient aerodinamic cat mai bun si asta au facut. Motorul era plasat in fata puntii din spate, iar soferul/pilotul avea o pozitie de condus foarte avansata.

Lancia reinvie o alta legenda: modelul StratosProblema motoarelor a fost una delicata, pentru ca Lancia folosea pe atunci (pentru celelalte modele) motoare de capacitate mica, care nu ar fi pus in evidenta capacitatile si posibilitatile foarte bune ale modelului Stratos. Solutia a venit de la Ferrari, care le-a "cedat" celor de la Alfa un motor V6 de 2,4 litri, motor folosit initial pe modelul Dino. Cutia de viteze era una manuala cu 5 trepte, iar motorul dezvolta intre 280 CP (aspirat) si pana la aproximativ 550 CP (modelele supraalimentate, destinate anumitor grupe din cadrul raliurilor, unde supraalimentarera era permisa).

In prezent, masina se gaseste foarte greu, doar 490 de exemplare fiind fabricate si asta numai pentru ca era nevoie de o productie de serie de minim 400 de exemplare pentru ca masina sa fie omologata.

Noul Stratos, care va fi proiectat pentru sosea de aceasta data, ar urma sa apara cam peste 3 ani, conform declaratiilor unui oficial Lancia care a mai spus si ca masina va fi una cu un design la fel de spectaculos, cu multe influente retro.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.